آموزش فرهنگ انقلابی را در قالب ارائه آموزه‌های دینی و قرآنی دنبال می‌کنیم
کد خبر: 3572045
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
مسیب‌زاده:

آموزش فرهنگ انقلابی را در قالب ارائه آموزه‌های دینی و قرآنی دنبال می‌کنیم

گروه جامعه: مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلابی‌گری فارغ از قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) قابل بررسی نیست تصریح کرد: بنابراین مأموریت خود در زمینه نهادینه کردن فرهنگی انقلابی‌گری و جهاد را در قالب ارائه آموزه‌های دینی و قرآنی دنبال می‌کنیم.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه تقویت روحیه انقلابی‌گری نباید منحصر به زمان و مکان خاصی باشد گفت: قرآن کریم کتاب راهنمای انقلاب اسلامی ایران بوده است و در تمام آیات مسلمانان را در عین رعایت مهربانی و عدالت دعوت به جهاد و مبارزه با ظلم کرده است.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت‌ها حالت نمادین به خود می‌گیرند اما بخشی از آنچه طی سال تحصیلی در مدارس از مبانی اسلامی و قرآنی گفته می‌شود در راستای نهادینه کردن فرهنگ انقلابی گری و جهاد است، چرا که اسلام دین استکبارستیزی و مبارزه با ظلم است و هر کجا که آموزه‌های دینی به دانش‌آموزان آموخته می‌شود به تقویت روحیه انقلابی گری نیز می‌انجامد.

مسیب‌زاده تصریح کرد: هر چند گاهی جوانان به طبیعت ذات خود، جوانی می‌کنند و رفتارهای اشتباهی از آنان سر می‌زند اما به تجربه ثابت شده است که قشر جوان و نوجوان ما افرادی انقلابی و وطن دوست هستند واز هیچ فداکاری برای حفظ کشور دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه خروجی بخشی از آنچه از حوزه قرآن، عترت و نماز به دانش‌آموزان آموخته می‌شود دربردارنده مفاهیم جهادی و مبارزه با ظلم است اظهار کرد: تمام فعالیت‌های دینی ما در مدارس امر به معروف است و در قالب‌های گوناگون برای دانش‌آموزانی با سلایق مختلف ارائه می‌شود و آنان امکان انتخاب دارند.

مسیب‌زاده برگزاری گفتمان‌های دینی را یکی از راهکارهای بیان مشخصه‌های انقلابی بودن دانست و گفت: با بیان سیره ائمه اطهار(ع) زندگی شرافت‌مندانه و سرافرازانه و سراسر جهاد آنان که زیر بار هیچ ظلمی نرفتند را برای دانش‌آموزان به تصویر می‌کشیم.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه حفظ قرآن با حفظ آیات موضوعی روبرو هستیم که بخشی از آنان به موضوع جهاد و حماسه می‌پردازد، همچنین آیات و عبارات مطرح شده در ایستگاه اندیشه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه انقلابی‌گری فارغ از قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) قابل بررسی نیست تصریح کرد: بنابراین مأموریت خود در زمینه نهادینه کردن فرهنگی انقلابی گری و جهاد را در قالب ارائه آموزه‌های دینی دنبال می‌کنیم. در طول سال شاخص‌های انقلابی‌گری به دانش‌آموزان ارائه می‌شود اما در دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت نمادین به بازخوانی مجدد این ارزش‌ها می‌پردازیم.

captcha