حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند حفظ شود/سیره‌ فاطمه زهرا(س) برای خاندان رسالت الگو باشد
کد خبر: 3580179
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند حفظ شود/سیره‌ فاطمه زهرا(س) برای خاندان رسالت الگو باشد

گروه اقتصاد و سیاست: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند همیشه باید حفظ شود تا به آبروی آنان لطمه وارد نشود، گفت: ایتام و خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری گفت: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به هم‌نوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

آیت‌الله مجتهدشبستری، با بیان اینکه خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان گام بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت اشتغال‌زایی کرده است، این مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی، با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان تاکید کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد مستلزم اعلام بیلان کاری است، مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان ارائه می‌کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند همیشه باید حفظشود تا به آبروی آنان لطمه وارد نشود، یادآور شد: ایتام و خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند، شاد کردن دل فقرا مایه سعادت آدمی است و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با انتقاد از فاصله طبقاتی در جامعه اظهار داشت: در جامعه ما عده‌ای به نان شب محتاج هستند و عده‌ای هم زندگی اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.

خطیب جمعه این هفته نمازجمعه تبریز، اظهار کرد: امیدها باید به سمت مردم و ظرفیت‌های داخلی سوق پیدا کند و توسل به کشورهایی همچون آمریکا، راه به جایی نمی‌برد.
 
وی همچنین با اشاره به حمایت از کالای ایرانی، گفت: از خرید کالاهای خارجی خودداری کنید و باید با تجاری سازی فناوری‌های داخلی در راستای تقویت تولید ملی حرکت کنیم.
 
آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: تلاش‌ها باید در راستای از بین بردن فاصله‌ی طبقاتی باشد و طوری نشود که اغنیا ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان و دانش آموختگان، رکود بی‌سابقه و تورم و گرانی از جمله محورهایی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر رفع آن تاکید دارند و باید از برخوردهای ساختارشکنانه در این مورد پرهیز شود.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: در تبیلغات انتخاباتی، گفته می‌شود که معیار حیب مردم است، ولی بر خلاف واقعیت‌ها سخنی از ارزش پول ملی و گرانی به میان نیامده و آمار و ارقام ارائه شده با گرانی و واقعیت موجود در جامعه یکسان نیست.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنانش و با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه (س) تاکید کرد: محدثه بودن حضرت زهرا تنها دلیل نزول وحی به ایشان بود که بالاترین فضیلت ایشان محسوب می‌شد و سیره‌ی ایشان باید برای تمامی پیرو خاندان رسالت الگو باشد.
 
وی افزود: حجاب و عفاف ایشان، تربیت اولاد، عبادت‌ها و ولایت‌های آن بانوی بزرگوار درسی است که باید همگان آن را مورد توجه قرار دهند تا مکتب حضرت فاطمه (س) منشأ اثری برای کسب فضیلت باشد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به روز درختکاری گفت: بیشتر نیازهای بشر بوسیله‌ی درخت برطرف و تامین می‌شود و با توجه به هوای آلوده‌ تبریز، باید علاوه بر تدابیر اندیشیده شده، درختکاری نیز برای تلطیف و پالایش هوا مورد توجه قرار گیرد.
 
وی عنوان کرد: در دین مبین اسلام نیز درختکاری امر پسندیده‌ای بوده و قطع درختان به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و اگر هر فردی یک درخت بکارد، گازها و آلاینده‌ها کاهش یافته و فضای سبز مورد نیاز شهر تامین خواهد شد.

captcha