از برپایی شب شعر آئینی تا مسابقه کتابخوانی «دومین ستاره»
کد خبر: 3604239
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس فرهنگسرای گلستان خبر داد:

از برپایی شب شعر آئینی تا مسابقه کتابخوانی «دومین ستاره»

گروه ادب: همزمان با فرارسیدن روزهای پر فیض و برکت ماه رمضان فرهنگسرای گلستان برنامه‌های متنوعی از برپایی کرسی تلاوت قرآن، برپایی شب شعر آئینی به مناسبت شهادت امیرالمومنین(ع)، مسابقه کتابخوانی «دومین ستاره» و ... را در قالب «بر آستان جانان» برگزار می‌کند.

ناصر امین‌زاده،‌ مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام اینکه فرهنگسرای گلستان با هدف بهره‌گیری شهروندان از فیوضات معنوی این ماه مبارک، برنامه‌های متنوعی را با عنوان «بر آستان جانان» با شعار بهار معنویت در مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8 برای خانواده‌ها برگزار می‌کند،‌ گفت: در مجموعه برنامه‌های ویژه ماه رمضان، طی هر روز جزءخوانی قرآن کریم و سخنرانی مذهبی همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در فرهنگسرای گلستان دایر است.

امین‌زاده با بیان اینکه حضور کارشناس مذهبی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام از برنامه‌های مهم مراکز فرهنگی هنری منطقه در ماه رمضان است، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در «دوشنبه‌های قرآنی» که تاکنون بیش از 100 اجرا در مساجد داشته در این ماه نیز ادامه یافته و با حضور قاریان مطرح کشور در 5 مسجد پیش از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های معنوی این ماه در تمام مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8 اظهار کرد: خانه فرهنگ سلام، کرسی تلاوت قرآن کریم را با عنوان «محفل انس با قرآن» و قرائت زیارت پرفیض عاشورا را با عنوان «نوای عاشورایی» در چهارشنبه هر هفته برگزار می‌کند.

رئیس فرهنگسرای گلستان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این مدیریت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است، افزود: «در کوی نیکنامان» با هدف تجلیل از خانواده شهدا پنجشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود و تاکنون از خانواده گرانقدر 73 شهید در این برنامه تجلیل شده است.

وی با تاکید بر نقش خانواده در سبک زندگی اسلامی و غنیمت دانستن ماه مبارک برای تبیین و ترویج آموزه‌های صحیح زندگی، عنوان کرد: برنامه «زندگی آموختنی است» با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن علوی با موضوعات تربیت اسلامی و «طب الرضا» با رویکرد تغذیه سالم در ماه مبارک میزبان علاقه‌مندان است.

امین‌زاده ضمن تاکید بر استمرار قدرتمند برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در ماه رمضان، تصریح کرد: «بوستان اندیشه» نمایشگاه کتب قرآنی و مذهبی، مسابقه جدول ماه، مسابقه کتابخوانی «دومین ستاره» که به مناسبت میلاد امام حسن(ع) در خانه فرهنگ سلام برگزار می‌شود و مسابقه «حدیث آفتاب» از برنامه‌های مهم حوزه فرهنگ در این منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه همزمان با شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) شب شعر آئینی در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه تصویرسازی باغ ملکوت، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط «شور شکسته»، نمایشگاه آثار موزه و کتابخانه «دستان دعا» و نمایشگاه عکس «فراغ یار» قدس نیز از برنامه‌های مهمی است که در ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8 برگزار خواهد شد.

امین‌زاده با اشاره به کلام بینان‌گذار کبیر انقلاب که روز قدس را روز مقابله مستضعفين عليه مستكبرين دانستند، اعلام کرد: «فرهنگسرای قدس» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با برنامه‌های ویژه‌ای در دفاع از مردم مظلوم فلسطین برپا می‌شود.

شرکت در این برنامه‌ها برای عموم مردم آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند .

captcha