ويژه‌برنامه‌های صدا و سيمای مرکز آذربايجان‌شرقی به‌مناسبت 14 و 15 خرداد
کد خبر: 3605992
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

ويژه‌برنامه‌های صدا و سيمای مرکز آذربايجان‌شرقی به‌مناسبت 14 و 15 خرداد

گروه اجتماعی: همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره) و سالگرد قيام خونين پانزده خرداد صدا و سیمای مرکز آذربايجان‌شرقي برنامه‌های ويژه‌ای برای مخاطبان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره) و سالگرد قيام خونين پانزده خرداد صدای مرکز آذربايجان‌شرقي برنامه‌هاي ويژه‌اي براي شنوندگان خود در نظر گرفته است.
اين ويژه برنامه‌ها که از ساعت 10 تا13  صبح تقديم شنوندگان خواهد شد بخش‌هاي مختلفی از جمله گزارش، تلفن‌هاي  مردمي، پيامک هاي مخاطبين، سرودهاي باکلام و بي کلام مرتبط  با چهارده و پانزده خرداد، بحث‌هاي کارشناسي، گزيده‌هايي از کلام حضرت امام  (ره) و مقام معظم رهبري، ارتباط با شهرستان‌ها و ارتباط با مرکز قم در آن گنجانده شده است.
بهروز جعفري تهيه کننده، لطيف نقي وند گوينده، داریوش رضوان، مصطفی قنادي و زهرا بي شک گزارشگر، مریم رستمي نويسنده، محمد فتح آبادي و علی نصيري صدابرداران ويژه برنامه‌هاي راديو تبريز هستند.
شبکه استاني سهند هم ويژه برنامه هاي مختلفي را براي گرامیداشت روزهاي رحلت جانگداز حضرت امام خميني (ره) و قيام باشکوه پانزده خرداد در سال 42 تهيه و آماده پخش کرده است.
ويژه برنامه " فرياد روزگار ما " به تهيه کنندگي و کارگرداني روح الله رشيدي و اجراي احد رضازاده در سه قسمت هرکدام به مدت 25 دقيقه در روزهاي سيزده، چهارده و پانزده خرداد به روي آنتن مي‌رود.
در اين برنامه تصاوير آرشيوي مربوط به روزهاي سوگ و فراق امام عاشقان در سال 68 ، خاطرات مردم، رزمندگان و آزادگان  از ايام رحلت ايشان پخش می شود  و دربخش ديگري  با دعوت از کارشناسان مربوطه به تشريح و تبيين سير و سلوک نظري و عملي حضرت امام (ره) پرداخت خواهد شد.  
" بشنو از ني " عنوان ديگر ويژه برنامه سيماي سهند ميباشد به تهيه کنندگي سعيد رضانژاد و اجراي رسول ابراهيمي در روزهاي سيزدهم ، چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه به مدت 40 دقيقه تقديم بينندگان اين شبکه ميگردد.
" بشنو از ني " يک برنامه گفتگو محور است که در سه بخش مجزا با دعوت از کارشناسان و اساتيد ادبيات دانشگاه به بررسي اشعار عرفاني حضرت امام مي پردازد.
بخش ديگر اين برنامه به شخصيت عرفاني بزرگ پرچم دار انقلاب اسلامي با حضور کارشناسان حوزه علميه پرداخت مي کند. در قسمت سوم برنامه شخصيت سياسي و انقلابي و ريشه و جايگاه مبارزات حضرت امام در حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه بررسي مي شود.
صداي برون مرزي مرکز آذربايجان‌شرقي هم برنامه‌هاي " ساچيلان شعاع لار " و " موسيقي نشئه سي" را براي بزرگداشت ايام رحلت بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي و قيام تاریخی پانزده خرداد تدارک ديده است.
ساچيلان شعاعلار به تهيه کنندگي و گويندگي جعفر رضايي روز دوشنبه به مدت 60 دقيقه به صورت زنده از ساعت 7 صبح تقديم شنوندگان آذري زبان منطقه جمهوری آذربایجان و قفقاز خواهد شد.
برنامه موسيقي نشئه سي شامگاه 13 خرداد در آستانه رحلت ملکوتي حضرت امام خميني (ره) به تهيه کنندگي سید حسن سيديان و اجرا و نويسندگی امین قاسم زاده از ساعت 21 به مدت 20 دقيقه به روي آنتن مي رود که به سرودها و سوگوارههاي رحلت اين عزيز سفرکرده همراه با بحثهاي کارشناسي شاهرخ پناهي فرد اختصاص داده شده است.
captcha