آغاز بررسی پرونده نخبگان قرآنی و راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اعتراض متسابقان
کد خبر: 3647640
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
اهم رویدادهای قرآنی هفته/

آغاز بررسی پرونده نخبگان قرآنی و راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اعتراض متسابقان

گروه فعالیت‌های قرآنی: ارسال نامه‌های قدردانی بابت همکاری‌های فی مابین نهادهای قرآنی، گفت‌وگوهای مختلف از کارشناسان و سخن از تغییرات در روند مسابقات سراسری قرآن، برپایی نخستین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن، تشکیل جلسه کمیته شناسایی نخبگان قرآنی در میان خبرهای متعدد قرآنی این هفته قابل مشاهده بود.

ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین هفته مهر ماه، همزمان با آغاز محرم‌الحرام، برنامه‌ها و رویدادهای متعدد قرآنی مانند، خبر آغاز فعالیت دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی، ایجاد کمیسیون مستمر برای به‌روزرسانی آئین‌نامه مسابقات، برگزاری دومین جلسه کمیته شناسایی نخبگان قرآنی، اعلام برترین‌های نوای نور و... انجام شد که مختصر نگاهی به آنها خواهیم داشت.
آغاز فعالیت دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی
محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی با جمع‌آوری اطلاعات مسابقات دانش‌آموزی و تهیه ویژه‌نامه‌هایی رسما کار خود را از آغاز مهرماه در اداره‌ کل قرآن، عترت و نماز آغاز کرد.
دومین دوره همایش کارشناسان قرآن مناطق آموزش و پرورش و استان‌های کشور و مسئولان ادارات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، نیز از 15 تا 18 مهرماه برگزار و گزارش جامع چهارساله دولت تدبیر و امید در حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی رونمایی می‌شود.
ایجاد کمیسیون مستمر برای بررسی نظرات و به‌روزرسانی آئین‌نامه مسابقات
روز شنبه بر اساس تقویم برنامه رادیویی افق رادیو قرآن پخش شد و ولی‌الله یاراحمدی، رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به ایجاد کمیسیون مستمر برای بررسی نظرات اشاره کرد و گفت: سطح مسابقات قرآنی کشوری تا حدی بالا است که امروز نیاز است یک کمیسیون برای به‌روزرسانی آئین‌نامه برقرار باشد تا همه مخاطبان بتوانند نظرات خود را به این مرجع اعلام کنند.  
قدردانی مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان از مدیر شبکه قرآن سیما
حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طی نامه‌ای از مدیر شبکه قرآن و معارف سیما قدردانی کرد. این نامه به منظور تقدیر و تشکر به جهت پوشش مناسب شانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم به شبکه قرآن و معارف سیما ارسال شده است.
تشکیل ستاد راهبری حفظ قرآن
اولین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم دوم مهرماه با حضور برخی از اعضای آن تشکیل شد. جلسه‌ای که در همین ابتدای راه با ابهام در خروجی‌ها مواجه شده است.
جلسه کمیته شناسایی نخبگان قرآنی برگزار شد
دومین جلسه کمیته تخصصی قرآنی بنیاد ملی نخبگان با حضور همه اعضا در روز اول مهرماه به منظور بررسی پرونده تعدادی از متقاضیان برگزار شد.
در این جلسه همچنین پرونده‌ افرادی که قبلاً درخواست استفاده از تسهیلات آیین‌نامه قرآنی بنیاد ملی نخبگان را ارائه داده بودند و بنا به دلایلی همچون تغییرات آیین‌نامه‌ای با مشکل مواجه شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. بنیاد ملی نخبگان شماره 09601 را برای پاسخگوی تلفنی به ابهامات در نظر گرفته است.
گمانه‌زنی در مورد تغییر پست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد 
در این هفته گمانه زنی‌هایی از تغییر پست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد انتشار یافت که خبرگزاری ایکنا برای صحت این موضوع با حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت‌وگویی داشت. وی با اشاره به اینکه جلسات متناوب برای پیگیری برخی مسائل با وزیر ارشاد داشته است در مورد ابقاء یا تغییر در معاونت قرآن وزارت ارشاد، گفت: تاکنون هیچ صحبتی در مورد ابقا یا رفتن نشده است. ابقاء شدن در این سمت را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب می‌کنم.
تشریح جزئیات طرح تحول پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی  
در این هفته، عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح جزئیات طرح تحول پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت که شامل اجرای کرسی‌های تلاوت موضوعی، تبیین برنامه‌های کاربردی پژوهشی فراوان، تدوین کتاب‌نامه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه آزاد، برگزاری جلسات هم‌اندیشی استادان علوم قرآن و حدیث به صورت دو ماهانه در پژوهشکده و غیره است.
اجرای طرح «تلاوت قرآن در شب عاشورا»
مصطفی آجرلو، قائم‌مقام ایکنا در برنامه تلویزیونی و زنده رصد از آغاز طرح «تلاوت قرآن در شب عاشورا» که هر ساله از سوی این خبرگزاری برپا می‌شود، خبر داد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه 300051220 تعداد صفحات و احزابی که می‌خواهند، تلاوت کنند، مشخص کنند، یا با شماره 66951163 021 (در ساعات اداری) نیز تماس حاصل کنند.
نشست مشترک مدیران شورای عالی قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما  
در روز سه شنبه 4 مهر ماه، نشست مشترکی با مدیران شورای عالی قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما، در دفتر مدیر شبکه قرآن برگزار شد. در این جلسه که بیشتر به ضرورت و راهکارهای افزایش تولید تلاوت‌های اذانگاهی برای شبکه‌های سیما پرداخته شد، بر اهمیت نقش مدیر شبکه قرآن در این خصوص  تأکید شد. در ادامه جلسه، مقرر شد کارگروه مشترک برنامه‌ریزی تولید، با حضور نمایندگان دو مجموعه آغاز به کار کند.
قدردانی رئیس سازمان اوقاف از مدیر شبکه قرآن سیما
در روزهای پایانی هفته، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اهدای لوح تقدیری از تلاش‌ها و همکاری محمدحسین محمدزاده تقدیر کرد.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اهدای لوح تقدیری به مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از انعکاس مطلوب چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قدردانی کرد.
راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اعتراضات مسابقات سراسری قرآن
در این هفته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه، پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی صفحه‌ای طراحی کرده است تا معترضان به مسابقات سراسری قرآن کریم اعتراضات خود را در این صفحه ثبت کنند و یا با شماره 61905 به صورت مستقیم به فکس دبیرخانه کمیسیون تبلیغی و ترویجی متصل شده و از این طریق نیز می‌توانند اعتراضات خود را ثبت کنند.
برترین‌های جشنواره «نوای نور» اعلام شد
در هفته ای که گذشت، مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی «نوای نور» با عنوان یادواره شهید محسن حججی برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند. بر همین اساس شش رتبه برتر این جشنواره که تجلیل شدند که  اسامی برترین‌ها را  مشاهده کنید. 
کانال رسمی مسابقات قرآن به دنبال تغییرات
کانال رسمی مسابقات سراسری قرآن از کلید خوردن تغییرات در شیوه برگزاری این مسابقات خبر داد.
پس از پایان چهل دوره برگزاری مسابقات ملی لازم بود تا در خصوص تمامی ابعاد مسابقات بررسی، بازنگری و در صورت لزوم تغییر صورت بگیرد. این تغییرات شامل آیین‌نامه‌های فنی، دستورالعمل‌های برگزاری رشته‌های مختلف، فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و اطلاع‌رسانی و... خواهد بود.  
برگزاری دوازدهمین جلسه« با یاوران وحی» در خبرگزاری ایکنا
در دومین روز از مهر ماه، دوازدهمین نشست تخصصی «با یاوران وحی» با معرفی فعالیت‌ها و عملکرد مؤسسه قرآنی بشیر البرز برگزار شد و حمیده سلجوقی مدیر مؤسسه مهمان این هفته بود.
نشست «بررسی روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی» انجام شد
همچنین در این هفته مدیران اتحادیه های قرآنی کشور با حضور در نشست خبری «بررسی روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی» در تاریخ چهارم مهر ماه در محل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به بررسی روند ادغام  اتحادیه های قرآنی پرداختند.
ادغام اتحادیه های قرآنی در 24 استان کشور
بنابراین گزارش، طبق تقویم زمانی تشکیل مجمع عمومی مشترک اتحادیه‌ استان‌ها که از سوی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی صادر شده است، تاکنون این ادغام هرچند با تغییرات زمانی در برخی از استان‌ها همراه بوده است اما در ۲۴ استان کشور انجام شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۹:۴۳
0
0
راه اندازی این سامانه با مدیریت و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد
captcha