آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب استان مرکزی برگزار می شود
کد خبر: 3652756
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب استان مرکزی برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب در ۲۸مهر سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رسا نوشت: حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی به بیان برنامه های آتی حوزه معاونت تهذیب پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب در 28مهر سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به شرایط شرکت در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه، افزود: طلابی که 5، 10 و 15 جزء از قرآن کریم را حفظ باشند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در زمینه نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: سبک زندگی طلاب اعم از آداب فردی و اجتماعی، نحوه بیان و تبلیغ نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی دارد.

ساده زیستی، قناعت، انس با قرآن کریم

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی تاکید کرد: از گذشته سبک زندگی امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و طلاب همراه  با ساده زیستی، قناعت، انس با قرآن کریم، تربیت خانوادگی، روابط و مسؤولیت های اجتماعی بوده است و باید در نسل جدید تقویت شود.

حجت الاسلام اوحدی برای علاقمندی جوانان به اسلام راهکار ارائه داد و بیان کرد: امروزه با توجه به ابزار و امکانات جدید، ارتباط جوانان با کارشناسان مذهبی امری ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: سبک پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) در برخورد با جوانان، برقراری انس، الفت و دوستی و تواضع در مقابل آنان بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی به سخن حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: تاکید پیامبر(ص) به استفاده از جوانان در بحث تبلیغ دین بوده است، زیرا ذهن آنان برای فداکاری و صرف وقت در راه حق آماده است.

راه های موثر در جذب و توجه جوانان به دین

حجت الاسلام اوحدی یکی از راه های موثر در جذب جوانان و جلب کردن توجه آنان بر دین را تبلیغ چهره به چهره کارشناسان مذهبی در مساجد دانست و بیان کرد: کارشناسان مذهبی باید با تبلیغ چهره به چهره در مساجد و تشکیل کلاس های پاسخگویی به سوالاتٰ قرآن و تفسیر برای پاسخگویی به سوالات جوانان و شبهات آنان وقت بگذارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: طبق سبک برگرفته از رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیش از صحبت کردن باید برای پاسخ به سوالات جوانان زمان گذاشت.

بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 25 حوزه علمیه در سه سطح یک، 2 و سه در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.
captcha