جلسه داوری ایده‌های نوآورانه قرآنی برگزار شد/ حمایت از خلاقیت در حوزه دین
کد خبر: 3656457
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

جلسه داوری ایده‌های نوآورانه قرآنی برگزار شد/ حمایت از خلاقیت در حوزه دین

گروه جامعه: جلسه داوری ایده‌های خلاقانه و نوآورانه قرآنی امروز در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) هفت ایده خلاقانه با محوریت موضوعات قرآنی، امروز سه‌شنبه، دوم آبان ماه با حضور کمیته داوری مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که با حضور تیم جدید داوری این مرکز متشکل از سیدمحمدجواد شوشتری، عیسی علیزاده، محمدصادق برادران و مرتضی رضایی‌زاده و با حضور رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی و زهرا کامیاب، معاون این مرکز برگزار شد، ابتدا هر یک از ایده‌پردازان به ارائه طرح و ایده خلاقانه خود پرداختند و از طرح خود دفاع کردند. در ادامه داوران سؤال‌های خود را مطرح کردند.
پس از ارائه ایده‌های پیشنهادی، داوران طی شورا طرح‌های برتر را انتخاب و مرکز رشد برای اجرایی شدن و به مرحله تولید رسیدن از ایده‌ها حمایت می‌کند.
به گزارش ایکنا، از جمله ایده‌هایی که درخواست حمایت از مرکز رشد را داشتند، می‌توان به ایده‌های تولید پادکست‌های قرآنی، تولید محصول با محوریت پرورش تفکر خلاق با رویکرد ایرانی ـ اسلامی، نمایشگاه قرآن و تاریخ، راه مبین، قرار نورانی ـ اتوبوس قرآنی و مستند بلند موسیقی قرآن اشاره کرد.
در جلسه بررسی ایده‌هایی که درخواست دریافت حمایت از مرکز رشد را داشتند، داوران سؤال‌هایی از قبیل دلیل و نیازی که موجب شد این ایده مطرح شود، فرصت‌ها و تهدیدهایی که در تولید محصول وجود دارد، بررسی بازار برای تولید محصول، گروه و تیمی که بر روی ایده کار خواهند کرد، دلایل انتخاب مرکز رشد و اقداماتی که در مسیر تولید محصول خلاقانه مرکز رشد می‌تواند انجام دهد، استعلام از نهادهای مختلف برای بررسی اینکه آیا این ایده قبلاً در کشور اجرایی شده است، پیش‌بینی هزینه‌ها، زمانی که ایده از فکر به محصول تبدیل خواهد شد و ... را مطرح کردند.
لازم به ذکر است، با توجه به حمایت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی از ایده‌های مختلف قرآنی، افراد خلاق و ایده‌پرداز می‌توانند طرح‌های خود را به دفتر این مرکز واقع در خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۹۸ ارائه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱-۶۶۴۱۰۱۸۰ تماس حاصل کنند.
captcha