حفظ قرآن در محیطی آرام و به‌دور از حاشیه محقق می‌شود
کد خبر: 3663866
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

حفظ قرآن در محیطی آرام و به‌دور از حاشیه محقق می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: فاطمه اصغر‌زاده، حافظ کل قرآن کریم داشتن یک دوره حفظی خوب را منوط به دور بودن از حاشیه و داشتن محیط آرام دانست و گفت: به نظرم داشتن مربی باتجربه و سخت‌گیر و مراعات حق ایشان از جمله دیگر موارد است که داشتنش در یک دوره حفظ لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فاطمه اصغر‌زاده، حافظ کل قرآن کریم از شهر رفسنجان که توانست با حضور خود در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه موسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در سال تحصیلی 96-95 طی مدت 11 ماه فارغ‌التحفیظ شود؛ گفت: کاشان شهر نهج‌البلاغه راهی به سوی خداست.
وی که متولد سال 77 بوده و از شهرستان رفسنجان در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) حضور یافته است؛ اولین مشوق خود در زمینه حفظ قرآن کریم را خواهرش دانست و گفت: همه مخالف بودند و از این تصمیم که گرفته شده بود، تعجب کردند.
این حافظ کل قرآن کریم که دارای مدرک تحصیلی دیپلم گرافیک است، افزود: هنرمند همیشه دنبال بهترین و جاودانه‌ترین هنر است و قرآن بزرگ‌ترین هنر الهی است که شوق ارتباط و فهم آن مرا به سمت خود کشید.
اصغرزاده برای داشتن یک دوره حفظی خوب دور بودن از حاشیه و داشتن محیط آرام را عنوان کرد و افزود: به نظرم داشتن مربی باتجربه و سخت‌گیر و مراعات حق ایشان از جمله دیگر موارد است که داشتنش در یک دوره حفظ لازم است.
وی درباره شرکت در کلاس‌های جانبی(اخلاق، امام‌شناسی، صوت و لحن و...) در کنار حفظ قرآن از کلاس امام‌شناسی یاد کرد و گفت:‌ این کلاس با داشتن مربی عالی و باتجربه توانست مطالبی را که باید، به ما منتقل کند و پاسخ‌گوی سؤالات ما باشد و مطالبش تأثیر زیادی بر من بگذارد.
این حافظ کل قرآن کریم مهم‌ترین دغدغه خود بعد از حفظ قرآن را تثبیت جزء‌های حفظ شده و کار کردن در زمینه ‌تفسیر، صوت و لحن دانست و در بیان مهم‌ترین مطلب برای ترسیم حضور در مدرسه ‌شبانه‌روزی برای دیگران افزود: مدرسه ‌شبانه‌روز‌ی جایی برای خودسازی و ارتباط درست و بیشتر با خداوند و اهل بیت(ع) است.
اصغرزاده در پاسخ به اینکه حفظ قرآن چه تأثیری در نگاه افراد پیرامونی‌اش نسبت به مسائل دینی ایجاد کرده است، گفت: نگاه آن‌ها به مسائل دینی بهتر شده و شاهد استقبالشان بودم و آن‌ها هم شروع به حفظ قرآن کردند.
وی از قرآن کریم به عنوان «کتاب آرامش و کتاب دوستی» یاد کرد و در بیان آیه‌ای از این کتاب که با آن انس بیشتری دارد به آیه 18 سوره قاف اشاره کرد؛ که می‌فرماید: «ما یَلْفِظُ مِنْ قَولٍ اِلّا لَدَیهِ رَقیبٌ عَتید‌» و معنای آن، چنین است: «هیچ سخنی به زبان نمی‌آورد مگر این که مراقبی آماده نزد اوست».
این حافظ قرآن کریم در پایان مهم‌ترین نقش در ترویج قرآن، نهج‌البلاغه و اهل بیت‌(ع) را برعهده رسانه‌ها دانسته و گفت: وقتی غربی‌ها می‌توانند با ساخت یک برنامه که ضد دین و انقلاب است روی بینندگان تأثیر بگذارند، پس می‌شود توسط همین رسانه‌ها بر بینندگان اثر مثبت هم گذاشت. هر فیلم یک سرباز هالیوود است که وارد فکر و ذهن ما می‌شود و تأثیر زیادی بر ما می‌گذارد.
captcha