ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3687212
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
ایازی عنوان کرد:

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزیر بهداشت بر اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد.

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت سید محمد هادی ایازی معاون امعاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار کرد: اگرچه از ابتدای وقوع زمین‌لرزه کرمانشاه تاکنون، به همت دولتمردان، مسئولان، مردم و خیرین سلامت، اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما واقعیت آن است که برای اسکان این عزیزان، باید تدابیر خاص و ویژه‌تری اتخاذ شود.
وی افزود: با توجه به برودت و سردی هوا، اسکان مردم در مناطق زلزله زده باید هر چه سریعتر انجام شود چرا که این عزیزان شب و روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارند. از سوی دیگر با شروع فصل گرما هم در معرض مشکلات دیگری قرار خواهند گرفت. این شرایط ویژه همت ویژه و توجه خاص مسئولان را می‌طلبد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار داشت: از اولین روز زلزله کرمانشاه تلاش کردیم تا زیر ساخت‌های سلامت را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ایجاد و کمبود‌ها را برطرف کنیم و پاسخگوی نیاز‌های مردم در حد امکان باشیم.
وی افزود: اولین اقدام در این زمینه خدمات‌رسانی به مجروحان و مصدومان این حادثه بود، معاونت اجتماعی در کنار معاونت درمان وزارت بهداشت و اورژانس کشور، تمام تلاش خود را کردند که به بهترین شکل، کار خدمت‌رسانی به مجروحان حادثه را انجام دهند. حتی برای بعد از دوره درمان هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد. ایجاد نقاهتگاه‌ها، یکی از این اقدامات است. علاوه بر این برای همراهان بیماران هم خدمات جانبی ارائه شد.
ایازی تاکید کرد: توجه و رسیدگی به سلامت روان مردم مناطق زلزله‌زده، امر مهم دیگری بود که پیگیر شدیم و در این راستا تیمی از روانشناسان به منطقه اعزام شدند و مردم مناطق زلزله‌زده، تحت پوشش خدمات مشاوره‌ای قرار گرفتند.
به گفته معاون اجتماعی وزیر بهداشت، خیرین سلامت در کنار توجه به درمان و بهداشت مردم مناطق زلزله‌زده به ایجاد زیر ساخت‌های سلامت هم کمک کردند.
ایازی گفت: در جریان زلزله، ۲ بیمارستان اسلام آباد و سر پل ذهاب، ۶۲ خانه بهداشت، ۲۲ مرکز جامع سلامت و ۵ پایگاه اورژانس تخریب شد. خیرین سلامت با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی، هزینه ساخت این مراکز را به عهده گرفتند و تمام این زیر ساخت‌های سلامت ایجاد خواهد شد. در یکی از سفر‌های وزیر بهداشت به کرمانشاه، کلنگ احداث این مراکز به زمین زده و مقرر شد، کار ساخت خانه‌های بهداشت در کمتر از یک سال و کار ساخت بیمارستان حدود ۲ سال به پایان برسد.
وی افزود: هزینه ساخت مراکز بهداشتی که خیرین سلامت آن را تقبل کرده اند بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است که البته با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی این امر انجام خواهد شد.
ایازی از مسئولان خواست همانطور که از اولین ساعات زلزله در کرمانشاه با همدلی مردم و خیرین سلامت به کمک مناطق زلزله‌زده شتافتند، با توجه به سردی و برودت هوا، برای اسکان مردم در این مناطق تدابیر ویژه‌تری اتخاذ کنند.
captcha