لزوم تاسیس هنرستانهای صنعتی برای رشد و توسعه صنعت در منطقه آزاد ماکو
کد خبر: 3711174
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

لزوم تاسیس هنرستانهای صنعتی برای رشد و توسعه صنعت در منطقه آزاد ماکو

گروه اجتماعی - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت : تاسیس هنرستانهای صنعتی برای رشد و توعه صنعت در منطقه آزاد ماکو ضروری است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در جلسه شورای آموزش و پرورش این منطقه که در محل سالن اجتماعات سازمان ترتیب یافت با تاکید براینکه تاسیس هنرستانهای صنعتی در شهرکهای صنعتی برای رشد و توسعه صنعت در منطقه آزاد ماکو لازم و ضروری است، گفت: آموزش صنعت در محل شهرکهای صنعتی برای دانش آموختگان و دانش آموزان بسیار لازم بوده و آینده رشد و توسعه صنعت منطقه آزاد ماکو به توانایی صنعتی دانش آموزان و فارغ التحصیلان از مدارس بستگی دارد.

وی با تاکید بر رشد و توسعه دانش صنعتی همراه با آموزش کافی برای قشر دانش آموزان افزود : در کنار آموزش صنعت از شرکتهای دانش بنیان برای تولید انواع نرم افزارهای لازم برای شرکتهای تولیدی و صنعتی باید استفاده شود.

عدم وجود شاخص های مناسب در فضاهای آموزشی استان

سید سیاح معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه فضاهای آموزشی و پوشش تحصیلی در استان آذربایجانغربی از شاخصهای مناسبی برخوردار نیستند گفت: در حال حاضر سرانه فضاهای آموزشی در استان برای هر دانش آموز نزدیک به چهار متر است که از استاندارهای مطلوب پایین تر است.

وی همچنین به بازماندگان از تحصیل هم در استان اشاره کرد و افزود : برخی از باورهای غلط فرهنگی باعث شده است تا در زمینه بازماندگان از تحصیل جزء چهار استان آخر در کشور باشیم.

وی رونق آموزش مهارتها در مدارس و هنرستانها را از اولویتهای اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد.

هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو هم در این زمینه با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم بر تکریم و حرمت مقام شامخ معلمان و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگی و امام جمعه ماکو گفت : هر قدر که در نظام آموزش و پرورش هزینه شده است، سرمایه گذاری برای آینده کشور انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش والای معلمان در تعلیمات دینی گفت: در جوامع متمدن و پیشرفته انروزی بالاترین لقب برای شخص، لقب معلمی است.

وی به گلایه مندی معلمان از جایگاه و منزلت اجتماعی شان اشاره کرد و اظهار داشت: تکریم معلمان باید رویکرد مستمر همه دستگاه های حاکمیتی کشور باشد.

اجرای بیش از ده برنامه فاخر به مناسبت هفته معلم در ماکو

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو و دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو از اجرای بیش از ده برنامه فاخر در هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه این منطقه خبر داد.

وی گفت : در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.

انتهای پیام

captcha