مدیریت اعمال مذهبی روزانه با «اسلام‎تولز» + دانلود
کد خبر: 3711278
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

مدیریت اعمال مذهبی روزانه با «اسلام‎تولز» + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اپلیکشن کاربردی اسلام تولز به یاری مسلمانان آمده تا دیگر وظایف دینی و مذهبی خود را از یاد نبرند و بتوانند با استفاده از آن دنیای مجازی خود را اسلامی‎تر و باصفاتر کنند.

به گزارش ایکنا؛ متاسفانه یا خوشبختانه، امروز همه ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که مشغله‌ها، دغدغه‎ها و یا شاید بتوان گفت عدم فرهنگ صحیح در مواجهه با ابزار فناوری باعث شده ما از بسیاری وجوه زندگی دور شویم که همچون موجوداتی ماشینی کاری جز خیره شدن به مانیتورها و پیگیری و دنبال کردن مطالب منتشر شده در آنها را نداریم.

اما راه حل انسان مدرن چیست؟ آیا باید به خاطر کمبود وقت و مشغله، همه چیز را فراموش کنیم و در پیچ و خم‌های زندگی گم شویم؟ نه! همیشه راه حلی وجود دارد. اگر چاره‌ای جز تکیه کردن به تکنولوژی نداریم، پس چرا عرفان، دین و معنویات را درون این محیط مجازی نبریم؟ چه بسا بتوانیم با این عمل محیطی بهتر برای زندگی مجازی خود بسازیم؛ پس باید تنها وسیله‎ایی را که همیشه و هرجا همراهمان است، به درستی مدیریت کنیم و از آن در جهت هدف‎های معنوی زندگی و حال خوش روحی روانی نیز بهره‎مند شویم.

خوشبختانه تلفن‎های همراه هوشمند، بسیاری از نیازهای ما را مرتفع کرده‎اند. در این میان نیاز به داشتن گنجینه‎ای از ادعیه صوتی و غیرصوتی، یادآوری اذان، یادآوری مناسبت‌‎های مختلف، رویدادها، داشتن یک دفترچه یادداشت و بسیاری از امکانات دیگر می‎تواند حال ما را در استفاده از این ابزار فناوری بهتر کند. پس چه زیباست که در میان روز و در هیایوی کارهای مختلف با آوای روح‎بخش اذان، خستگی را از تن خود بیرون کنیم. ندایی که دل‎های عاشق را به سمت نماز و دعا و راز و نیاز می‎کشاند.

با توجه به این مسئله امروز اپلیکشنی بسیار کاربردی اسلام تولز را به شما معرفی خواهیم کرد که به یاری ما آمده تا دیگر هیچ وقت، وظایف دینی و مذهبی خود را از یاد نبریم و بتوانیم با استفاده از آن دنیای مجازی خود را اسلامی‎تر و باصفاتر کنیم. در ادامه برای نقد و بررسی نرم‎افزار «اسلام تولز» با خبرگزاری ایکنا همراه باشید.

تقویم اذان گوی اسلام تولز برخلاف اسمش تنها یک برنامه برای استفاده اذان نیست و قابلیت‌های دیگری نیز دارد. در ابتدای نصب برنامه، باید تنظیمات کلی آن را انجام دهید، مثلا دوست دارید برنامه کدام اذان‌ها را به شما خبر دهد؟ البته پس از ورود به برنامه نیز تمامی این تنظیمات قابل تغییر هستند و از این بابت نگران نباشید.
 
eslam5

صفحه‌ی اصلی این برنامه بسیار زیبا طراحی شده و نیازی به ورق زدن ندارد، تمام قسمت‌های اصلی اپلیکیشن به ترتیب زیر هم قرار داده شده و دسترسی به آن‌ها ساده است. نرم افزار اسلام تولز یک نرم افزار مذهبی و جامع است که دارای قابلیت‌هایی نظیر ذکر روز، تقویم، قابلیت پخش اذان، ادعیه صوتی، تسبیح، کتابخانه، احادیث، دفتر یادداشت، امکان ثبت وظایف، قسمت مخصوص مدیریت فرایض هر روز، مدیریت نمازهای قضا، امکان سؤال درباره فرایض هر روز و به همراه یادآورهای مختلف، کرنومتر، مبدل تاریخ، ویجت های گوناگون و امثال آن است.

از نکات قوت این نرم افزار می توان به رابط کاربری ساده و شیک آن بر اساس استانداردهای متریال اشاره کرد. اسلام تولز از معدود اپلیکیشن‎های اسلامی است که با قدرت در زمینه رابط کاربری و گرافیکی ظاهر شده است. چراکه چیدمان امکانات و ظاهر آن بصورت کاملا هوشمندانه و زیبا طراحی شده است.

بعد از نصب و راه‎اندازی این نرم‎افزار، باید اطلاعاتی جزئی مانند نام شهر خود را وارد کنید. بعد از این مرحله وارد محیطی بسیار زیبا خواهید شد. اسلام تولز با یک رابط کاربری بسیار قوی و زیبایی‎های بصری فوق العاده، توانسته کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. صفحه اصلی برنامه شامل چندین قسمت است. در بالای صفحه ذکر روز جاری را مشاهده می‎کنید. بعد از آن تقویم روز جاری آورده شده است. با کلیک بر روی این قسمت، وارد صفحه اصلی تقویم می‎شوید. در این صفحه تقویم کامل با یک گرافیک ساده و در عین حال بسیار زیبا آورده شده است.
 
بعد از تقویم، ساعت و روز و ماه و سال جاری به شمسی و میلادی و قمری قرار دارد. در قسمت پایینی صفحه تقویم، مناسبت‎های امروز، اوقات شرعی، یادداشت‎ها، وظایف و رویدادها نیز قرار دارند. البته لازم به ذکر است، بعضی از امکانات پیشرفته اسلام تولز مانند ثبت رویدادها تنها با خریداری نسخه ویژه آن برای کاربران باز خواهد شد که همین مسئله یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‎رود. به طورکلی برای ثبت یادداشت‎ها و وظایف روزانه، اسلام تولز یک انتخاب ویژه است.
 
eslam4

در صفحه اصلی این برنامه بعد از تقویم، اوقات شرعی را مشاهده خواهید کرد. در قسمت پایین‎تر ادعیه صوتی برای شما آورده شده است. با کلیک بر روی این قسمت علاوه بر فایل صوتی، متن عربی و فارسی دعا را هم خواهید داشت. صفحه اختصاصی هر دعا بسیار زیبا و هماهنگ طراحی شده است. در نوار پایینی صفحه با کلیک بر روی دکمه پلی، می‎توانید به فایل صوتی همان دعا گوش فرا دهید. علاوه بر آن برای این که متن دعا به صورت خودکار اسکرول شود، روی آیکون آن در نوار پایینی کلیک کنید. با کیلیک بر روی آیکون سه نقطه به تنظیمات بیشتر دسترسی خواهید داشت. برای خواندن دعا می‎توانید دعا را در حالت تمام صفحه و حالت مطالعه قرار دهید. در حالت مطالعه می‎توانید با کلیک روی آیکون سرعت، سرعت حرکت خودکار را کم و زیاد کنید. در قسمت منوی کشویی دعا نیز می‎توانید تصویر پس زمینه را تغییر دهید. همچنین می‎توانید ترجمه فارسی دعا را مخفی و یا نمایش دهید. یک قسمت تنظیمات بیشتر هم وجود دارد. این تنظیمات برای تغییر فونت‎ها اندازه آنها، تنظیم سرعت حرکت متن و دیگر تنظیمات قرار داده شده است.

بعد از قسمت ادعیه، در صفحه اصلی قسمت تسبیح قرار دارد. با تسبیح در حقیقت یک صلوات شمار را در تلفن همراه خود دارید. در این قسمت با کلیک بر روی دکمه اضافه کردن، می‎توانید یک ذکر جدید به همراه تعداد آن اضافه کنید. از این به بعد می توانید در زمان فراغت خود تعدادی از این ذکر را به پیش ببرید. زمانی که از صفحه شمارش بیرون می‌آیید تعداد ذکرهای شمرده شده ذخیره می‌شود. در قسمت بعدی نمازهای روز جاری قرار دارند. برای بهره‌‌بردن از این قسمت باید نسخه ویژه را دانلود و استفاده کنید. همانطور که ملاحظه کردید، اسلام تولز امکانات بسیار پیشرفته‎ای برای مدیریت اعمال هر روزه یک مسلمان ارائه می‎دهد. همچنین احادیث فوق العاده زیبا و پرمغزی برای مسلمانان تهیه کرده و همه روزه ارائه می‌دهد. برای مراجعه به قسمت‌های مختلف و تنظیمات برنامه به منوی کشویی که در سمت چپ صفحه قرار دارد مراجعه کنید. برای باز کردن منوی کشویی کافی است صفحه برنامه را از چپ به راست بکشید.
 
eslam8

به گزارش ایکنا، اسلام تولز را می‎توان یک اپلیکیشن پرقدرت برای مدیریت اعمال روزانه هر مسلمان دانست و در کل نقاط قوت آن در طراحی زیبا و رابط کاربری مناسب، امکان یادداشت‎برداری و قراردادن برچسب‌های خاص بر روی یادداشت‌ها، امکان وظیفه‌گذاری برای روزهای خاص، امکان افزودن فرایض امروز که البته در نسخه ویژه آن قابل دسترسی است، امکان افزودن نمازهای قضا، امکان تنظیم کردن اذان‌های برنامه، امکان شمردن ذکر روز درون برنامه، امکان شمردن تسبیح درون برنامه، دسترسی به معروف‌ترین دعاها و دسترسی به احادیث پیامبر و امامان خلاصه کرد.

نقطه ضعف این برنامه نیز باتوجه به قابلیت‌های خوب برنامه و مقایسه‌ آن با اپلیکیشن‌های مشابه، نبود یک سری از امکانات در نسخه‌ معمولی و نیاز به ارتقا به نسخه‌ ویژه است. شاید اگر به جای اینکه یک بخش به طور کامل در نسخه‌ معمولی قابل استفاده نباشد، تمهیدات دیگری اندیشیده می‌شد و کاربر می‌توانست تشخیص دهد که قرار است برای چه امکاناتی هزینه کند.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.siriusapps.islamtools3.jpg

در پایان باید گفت این برنامه را می‎توان به عنوان یکی از کامل‎ترین اپلیکیشن‌های اسلامی موجود دانست که می‎توانید با نصب آن از امکاناتش بهره‎مند شوید. شما می‎توانید برای دریافت نسخه معمولی این برنامه اندرویدی به صورت رایگان از اینجا آن را دریافت کنید و تنها برای استفاده از برخی امکانات، آن را به نسخه طلایی ارتقا دهید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اله یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۶:۴۸
0
0
سلام ممنون از برنامه خوبتون؛ فقط اذان تهران رو با چند دقیقه تاخیر پخش میکنه. لطف کنید بررسی کنید
با تشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۶:۴۱
1
1
با سلام امکان داره تقویمی طراحی بشه که تمام اعمال مستحب و آداب روز را به این صورت که فرستادم داشته باشه با تشکر
✴️ پنجشنبه
captcha