وب کیوسک‌ها جانشین صندوق صدقات می‌شوند/ راه‌اندازی مرکز قرآنی مددجویان تهرانی
کد خبر: 3714384
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
ولیئی اعلام کرد:

وب کیوسک‌ها جانشین صندوق صدقات می‌شوند/ راه‌اندازی مرکز قرآنی مددجویان تهرانی

گروه جامعه ــ مدیرکل کمیته امداد استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد از رونمایی وب‌کیوسک‌ها و راه‌اندازی مرکز قرآنی مددجویان استان تهران خبر داد.

وب کیوسک‌ها جانشین صندوق صدقات می‌شوند/ راه‌اندازی مرکز قرآنی مددجویان استان تهران
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان این نهاد را امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه، در نشستی خبری تشریح کرد.
 
وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین دو میلیارد و ۵۰۰ میلییون تومان در قالب اطعام و افطار از سوی خیرین در این ماه ارائه شد.

ولیئی بیان کرد: طرح مفتاح الجنة نیز طرح دیگری بود که سال گذشته آغاز شد و در قالب آن ۱۱ هزار خانوار تحت پوشش از سوی ۶۳۰ مسئول استانی مورد بازدید قرار گرفته و حدود ۴۵۰ میلیون تومان کمک در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت. برای ماه مبارک رمضان امسال پیش‌بینی می‌کنیم سه میلیارد تومان سبد غذایی در قالب افطاریه و اطعام توزیع شده و ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش نیز در مناطق مختلف تهران مورد بازدید قرار بگیرند.

وب کیوسک‌ها جانشین صندوق صدقات می‌شوند
 
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از رونمایی وب‌کیوسک‌های امداد در ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: این وب کیوسک‌ها قرار است جایگزین صندوق‌های صدقات شوند و تلاش داریم هرسال ۲۰ درصد صندوق صدقات را کاهش داده و به مدت پنج سال تعداد آن‌ها را به صفر برسانیم. ضمن اینکه در ماه مبارک رمضان امسال تعداد ۲۰ صندوق رونمایی می‌شوند، این وب کیوسک‌ها قرار است در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس مترو و ... استقرار پیدا کنند.
همچنین در تلاشیم مراجعه برای تخلیه صندوق‌های خانگی نیز کم شود.

ولیئی اعلام کرد: جشن رمضان امسال با همکاری شبکه سوم سیما در پارک گفت‌وگو با محوریت صدقه پیامکی و الکترونیکی برگزار می‌شود، ضمن اینکه چند سالی است که سامانه # ۸۸۷۷* دایر شده تا مردم نیکوکار بتوانند از این طریق کمک‌ها و صدقات خود را به نیازمندان اعطا کنند. شماره تماس ۷۷۵۵ کار خوبی است که در تهران بر اساس انتخاب واقف در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

توزیع ۲۵۰۰ پاکت آرزو
 
وی ادامه داد: ۱۵۰ غرفه در حاشیه استیج اصلی جشن رمضان در اختیار خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد از سراسر کشور قرار گرفته و آن‌ها به عرضه و فروش محصولات تولیدی خود می‌پردازند، ضمن اینکه بخشی از آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف تحت عنوان عشایر و تولیدات آن‌ها نیز در قالب سیاه‌چادر‌های عشایر برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی به اجرای طرح محسنین در سال‌های گذشته پرداخت و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در پی این هستیم تمامی کودکان یتیم را تحت پوشش قرار دهیم، سال گذشته مردم استان تهران در قالب این طرح ۶۰ میلیارد تومان کمک کردند که چهار درصد پیش‌بینی ما بود، درآمد اکرام ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و طرح محسنین نیز ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است؛ تمامی این درآمد به حساب بچه‌های ایتام واریز شده است.

ولیئی افزود: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر حامی طرح ایتام و محسنین در استان تهران هستند، ضمن اینکه سرانه دریافتی فرزندان ایتام ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان است. امسال به جز طرح‌های ایتام و محسنین طرح حامی آرزو‌ها داریم که سال گذشته ۱۱۲۰ آرزوی ایتام برآورده شد، امسال نیز تلاش داریم دو هزار و 500 پاکت آروز را توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع سبد‌های کالا در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: این کمک‌ها از 10 تا ۲۵ ماه مبارک رمضان توزیع می‌شوند.
 
بازبینی اساسنامه مؤسسات و مراکز خیریه

وی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر ادامه طرح ساماندهی خیریه‌های استان تهران عنوان کرد: سال گذشته حرکت بسیار خوبی در شهر ری آغاز و بر اساس آن فرمانداری، کمیته امداد، بهزیستی و دادستانی با همکاری یکدیگر اساس‌نامه این مؤسسات مورد بازبینی قرار گرفت و مؤسساتی که در راستای اهداف اعلام شده بودند به کار خود ادامه داده و تعدادی نیز از سوی دادستانی پلمپ شدند.

ولیئی ادامه داد: این طرح که از سوی امداد استان تهران به صورت پایلوت در شهر ری انجام شد قرار است، در تمامی شهرستان‌های این استان نیز اجرا شده و هزار مؤسسه خیریه بررسی شوند، با دستوری که رئیس کمیته امداد صادر کردند در تمامی استان‌های کشور نیز انجام شده و اساس نامه تمامی خیریه‌ها مورد بازبینی قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اعطای بیش از هفت میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد استان تهران، عنوان کرد: همچنین در این سال به بیش از ۱۳ هزار نفر دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده و مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز از سوی صندوق امداد ولایت به عنوان وام  اعطا شده است.

ولیئی ادامه داد: برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال ۶۷۱ میلیون تومان بسته‌های کالا و مواد پروتئینی توزیع شده است، بیش از هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار مجری طرح‌های اشتغال زایی تأمین اجتماعی شده‌اند و منابع آن از سوی کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تهران پرداخته شده که هزینه آن بالغ بر هشت میلیارد تومان بوده است.
 
وی افزود: برای درمان ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان بیش از ۳۳ میلیارد تومان به حدود ۵۰۰ مرکز درمانی و پزشکی در سطح استان تهران پرداخت شده است. سال گذشته ۵۴ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بوده که بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت دریافت کرده‌اند.۴۹ درصد افراد تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست، ۲۶ درصد طلاق، ۱۶ درصد به دلیل از کارافتادگی، سه درصد بیماری و سه درصد زندانی بودن سرپرست، بوده‌اند. ۸۹ درصد خانواده‌های تحت پوشش در مناطق شهری و ۱۱ درصد در مناطق روستایی هستند.

ولیئی همچنین آمار زکات استان تهران را بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار زکات ۱۸ درصد بیش از آن چیزی بوده که پیش‌بینی می‌شده است.

مرکز قرآنی مددجویان امداد راه‌اندازی می‌شود
 
مدیرکل امداد استان تهران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در بین مددجویان این استان از فعالیت هفت کانون فرهنگی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: امسال یک مرکز فرهنگی، قرآنی با محوریت قرآن در منطقه ۱۳ تهران برای تربیت نخبه‌های قرآنی در زمینه‌های حفظ و قرائت در بین مددجویان راه‌اندازی و پیش‌بینی می‌شود حداقل حدود دو هزار نفر جذب این مرکز شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز طرح آیات رویش با همکاری قرارگاه خاتم‌الاوصیا در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، این طرح برای تربیت حافظان و مربیان قرآنی برگزار می‎شود.

ولیئی ادامه داد: امسال برای تمامی مددجویان شناسنامه فرهنگی صادر شده که به صورت الکترونیک تمامی اقدامات فرهنگی و قرآنی این مددجویان ثبت شده و در اقدامات آتی آنان تأثیر می‌گذارد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران همچنین با اشاره به اجرای طرح شوق زیارت عنوان کرد: در قالب این طرح هشت هزار نفر از مددجویان استان تهران به زیارت مشهد مقدس اعزام شدند و در قالب طرح‌های دیگر نیز دو هزار مددجو به زیارت عتبات و تعدادی دیگر ارد‌وهای راهیان نور، زیارت حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران اعزام شده‌اند.

ولیئی در ادامه با اشاره به عقد تفاهم نامه با متروی تهران گفت: قرار است وب کیوسک‌ها در ایستگاه‌های مترو نصب و سیستم‌هایی به نام ال بی اس فعال شده که بر اساس آن افرادی که وارد مترو می‌شوند پیامکی را دریافت و در آن‌ها توصیه‌های کار خیر را مطالعه کنند. همچنین کانتر‌هایی قرار است در مترو ایجاد شود که در آن مددجویان کمیته امداد بتوانند محصولات خود را به مدت یک هفته به فروش بگذارند. همچنین مددجویان کمیته امداد از ۵۰ درصد تخفیف برای کارت بلیت بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های کمیته امداد استان تهران به زلزله زدگان کرمانشاه عنوان کرد: مردم تهران بیش از هفت میلیارد تومان را از طریق کمیته امداد به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت کردند که کمیته نیز این مبلغ را به ثلاث باباجانی و سر پل ذهاب ارسال کرد و نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را برای بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داد. ضمن اینکه ۱۱۰ پروژه را آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود در بازسازی این مناطق عمل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به الکترونیکی شدن فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد: در تلاش هستیم پرونده‌های مددجویان الکترونیکی شوند. تا پایان امسال بیش از ۷۵ مرکز نیکوکاری راه‌اندازی می‌شود که تا کنون بیش از ۳۸ مرکز راه‌اندازی شده است.

ولیئی یادآور شد: یک نرم افزار اختصاصی برای پرداخت الکترونیکی به نام «سنا» امسال رونمایی می‌شود. این سامانه از درگاه‌های ussd دریافت و برای جذب و مشارکت خیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی هچنین ادامه داد: سال گذشته ۳۲۶ واحد مسکونی برای مددجویان احداث و برای هزا و 700 خانوار نیز بازسازی مسکن صورت گرفت. نزدیک به ۲۰ هزار و ۸۰۰ خانوار مستأجر در بین مددجویان استان تهران وجود دارد که سال گذشته حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای آنان هزینه شده است. در مصوبات مجلس نیز بخشی از ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز قرار است در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha