عبور از بحران‌ها با حفظ روحیه دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3750901
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
در همایش دیپلماسی مقاومت مطرح شد

عبور از بحران‌ها با حفظ روحیه دوران دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس پژوهشی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: راه حل مشکلات این است که کشور را همچون دوران دفاع مقدس اداره کنیم و توانمند باشیم، چراکه برخی هنوز نمی‌دانند ایران تاریخ و پیشینه‌ای پرافتخار دارد.

برای عبور از بحران کشور را همچون دوره دفاع مقدس اداره کنیم

به گزارش خبرنگار ایکنا، سومین سالگرد شهادت آقاپور و رکن‌آبادی؛ از شهدای فاجعه منا، با عنوان «دیپلماسی مقاومت» عصر امروز جمعه، ششم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت  و جمعی از خانواده شهدای منا در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

ناصر شعبانی، رئیس پژوهشی دانشگاه امام حسین(ع)، از شهیدان آقاپور و رکن‌آبادی به عنوان منادیان بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: امروز این دو شهید به عنوان نماد بیداری اسلامی در آن سوی مرزها شناخته می‌شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی درصدد ایجاد تمدنی اسلامی است و دشمن از همین موضوع می‌ترسد و نگران است تا این فکر، اندیشه، رفتار و روحیه مقاومت الگویی شود که به آن سوی مرزها انتقال یابد و این پیام به کشورهای در بند برسد. از امام حسین(ع) یاد گرفتیم که در مقابل عناصر فاسد، منحرف و حاکمیت‌های گمراه بایستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز گروه‌های تکفیری و حرامی با پول کشورهای مرتجع منطقه و با قرائت‌های نادرست از دین مرتکب این جنایت‌ها می‌شوند. اکنون در آن سوی مرز، گروه‌های تکفیری و حرامی به اسلام انقلاب و اسلام فقاهت تعرض کرده‌اند.

وی ادامه داد: اخیراً در سوریه و عراق حضور داشتم. باید به آن کشورها سفر کنید تا نتایج انقلاب را ببینید. انقلاب ما با بار فرهنگی و محتوایی که داشت از مرزهای جغرافیایی گذشته است.

 برای عبور از بحران کشور را همچون دوره دفاع مقدس اداره کنیم

سردار شعبانی اظهار کرد: به لطف خداوند چهل سال از انقلاب می‌گذرد و اگر انسانی به سن چهل سالگی برسد، دیگر استعدادهایش شکوفا می‌شود. واژه‌های اربعین، چله و چهلم در نزد مسلمانان به خصوص شیعیان مفهوم دارد و در این چهل سال پیشرو بوده‌ایم. 

وی بیان کرد: نهال نوزده ماهه‌ای بودیم که به ما حمله شد و هشت سال در برابر دشمن مقابله کردیم و وجبی از خاک کشور را به دست دشمن ندادیم. پادشاهان نالایق و بی‌کفایت پهلوی و قاجار بسیاری از بخش‌های ایران را از دست دادند. درود بر تدبیر امام راحل و شهدایی که اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این سرزمین به دست دشمن بیفتد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ افرادی از 17 ملیت اسیر شدند. این گونه جنگیدیم. راه حل مشکلات امروز کشور این است که کشور را همچون دوران دفاع مقدس اداره کنیم و توانمند باشیم، چراکه برخی هنوز نمی‌دانند ایران تاریخ و پیشینه‌ای پرافتخاری دارد. برای عبور از بحران کشور را همچون دوره دفاع مقدس اداره کنیم

وی بیان کرد: دشمن فضای سختی را ایجاد و ما را محاصره کرده است، اما افق‌ها روشن است و ما به آینده امیدواریم تا شاهد وعده‌های پروردگار متعال باشیم. جمهوری اسلامی ایران از این برهه به خوبی عبور خواهد کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در اوضاع نامطلوب اقتصادی، سیزده نفر دستگیر شدند که شماری از آن‌ها ایرانی و بقیه خارجی بودند که از سرویس امارات هدایت می‌شدند. آن‌ها بازگو کردند که دستور گرفته بودند روزانه سکه و دلار روزانه بخرند و چهارصد هزار تومان بیشتر از مبلغی که خریده‌اند در سلیمانیه عراق بفروشند. بنابراین باز دست بیگانگان در تشنج بازار ایران در کار بود و این ماجرا را آن‌ها هدایت می‌کردند.

وی یادآور شد: به دلیل ملاحظات دولت در حال تعامل است، اما خون شهدای مظلوم منا حفظ خواهد شد، شهدایی که باید در سرزمینی امن باشند اما این آل سعود این فاجعه را برایشان رقم زد.

وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در عرصه مهندسی قدرت جهان و تحولات بین‌الملل سهمی داشته باشد. چرا امروز با وجود 56  کشور اسلامی یک نماینده به صورت ثابت در شورای امنیت حضور ندارد؟ همه این‌ها بی‌عدالتی‌هایی است که شاهد آن هستیم.

براساس گزارش خبرنگار ایکنا، پیش از سخنرانی سردار شعبانی، گروه سرود نجم‌الثاقب دو قطعه هنری را با عنوان سفیران انقلاب اجرا کردند که شعر آن را عماد بهرامی سروده بود و آهنگساز آن محسن آرمان بود. همچنین پس از سخنرانی سردار شعبانی، قاسم صرافان، شاعر آئینی کشور، شعری برای شهیدان آقایی‌پور و رکن‌آبادی قرائت کرد.

برای عبور از بحران کشور را همچون دوره دفاع مقدس اداره کنیم

علاوه بر این، قلیچ، خواننده معاصر کشورمان، دو قطعه هنری را با عنوان «قرار نبود و دفاع مقدس» اجرا کرد و در ادامه محمدمهدی مرزبانی که پرتره چهره شهید رکن آبادی را ترسیم کرده بود تابلوی آن را به پدر شهید رکن‌آبادی اهدا کرد.

پدر شهید رکن‌آبادی اظهار کرد: ما هیچ وقت برای شهادت فرزندانمان ناراحت نبودیم و نیستیم و شهادتشان برایمان افتخار بزرگی است.

وی افزود: کفر جهانی از قدیم‌الایام با جهان اسلام مبارزه می‌کند و روح امام راحلمان شاد باشد که ما را از خواب غفلت بیدار کرد و ما را از ظلم نجات داد.

گزارش تصویری این همایش را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام

captcha