خدمت‌رسانی به زائران اربعین در امامزادگان شاخص گیلان
کد خبر: 3757759
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

خدمت‌رسانی به زائران اربعین در امامزادگان شاخص گیلان

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان گفت: سه موکب در پایانه مرزی آستارا، امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) و امامزاده هاشم(ع) برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر و فعال هستند.

خدمت‌رسانی به زائران اربعین در امامزادگان شاخص گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمين ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از موکب‌های امام حسین(ع) و امام رضا(ع) مستقر در پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) این شهرستان، اظهار کرد: در بحث اربعین همه تلاش می‌کنند و همه حاضر هستند.

وی با بیان اینکه در گیلان همه ادارات بسیج هستند تا با ستاد اربعین همکاری کنند، افزود: در داخل استان سه موکب در پایانه مرزی آستارا، امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) و امامزاده هاشم(ع) برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر و فعال هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان با تأکید بر اینکه مردم نقش اصلی را در این موکب‌ها دارند، گفت: در سال گذشته حدود 9 هزار نفر از زائران خارجی از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده است که پیش بینی می‌شود این رقم در اربعین سالجاری تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمين علیزاده به ابراز رضایت زائران خارجی از خدمات ارائه شده در موکب‌های استان اشاره کرد و گفت: کتابچه‌ها و بروشورهایی برای معرفی اماکن متبرکه گیلان و کشور و راهنمایی زائران چاپ شده و در حال توزیع است که نقش بسزایی را در جذب گردشگر مذهبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مردم بیش از این بهره مند شویم، تصریح کرد: در موکب‌های آستارا از خیرین و خادمان اهل بیت شهرهای تالش و انزلی هم حضور دارند.

مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان، وجود پربرکت امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) را ظرفیتی مهم برای استان برشمرد و در خصوص چگونگی اجرای طرح توسعه این حرم مطهر خاطرنشان کرد: با توجه به زحماتی که در بازسازی این حرم کشیده شده است، باید ستاد بازسازی و توسعه بقعه فعالیت خود را جدی تر کند و از ظرفیت مردم و خیرین بیش از پیش بهره مند شود.

گفتنی است؛ زائران خارجی که از اتباع کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، داغستان و گرجستان هستند، پس از عبور از مرز در موکب امام حسین(ع) پایانه مرزی آستارا ساماندهی می‌شوند و برای استراحت و اسکان، رهسپار زائرسراهای امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در 10 کیلومتری مرز آستارا می‌شوند.

شرکت در نمازهای جماعت و برپایی مراسم‌های سینه زنی و مداحی در صحن متبرکه این امامزادگان از دیگر برنامه‌های کاروان های زائران خارجی اربعین می‌باشد که پس از استراحت به سمت مرز شلمچه و کشور عراق رهسپار می‌شوند.

انتهای پیام

captcha