۴ عامل رشد بازار سرمایه پس از تحریم ۱۳ آبان
کد خبر: 3760694
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

۴ عامل رشد بازار سرمایه پس از تحریم ۱۳ آبان

مدیر امور شعب و آموزش کارگزاری بانک انصار، با بیان اینکه بازار سرمایه تحریم ها را پیش خور کرده است، گفت: بعید است تحریم ها از این به بعد اثربخشی چندانی داشته باشد.

به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: سید علی طباطبایی، مدیر امور شعب و آموزش کارگزاری بانک انصار، گفت: به نظر من باید ۱۳ آبان طلایی بازار سهام را متصور شویم، زیرا در این روز شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه خواهیم بود. این رشد در میان مدت روی خواهد داد، هرچند که ممکن است در برخی روز ها هیجانات در بازار سهام تاثیر بگذار باشد به طوری که گاهاً شاخص کل بازار سرمایه در فقط در چند روز پس از ۱۳ آبان با مقداری کاهش رو به ور خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بر شمردن دلایل رشد بازار سرمایه در میان مدت گفت: اولین دلیل رشد بازار سرمایه این است افرادی که در بازار سرمایه ریسک پذیر هستند، بازار را پیش خور کرده اند و سهام های خود در موقعیت خرید حمایت کردند و همان گونه که در بازار ملاحضه می کنید بازار از یک شاخصی به بعد اصلاح خود را ادامه نداد.

طباطبایی افزود: دومین دلیل رشد بازار سهام این است که در کشور ما تعدادی از سرمایه سرگردان وجود داشت که به دلیل تحریم های ۱۳ آبان و چگونگی این تحریم ها که به آن سرمایه های ریسک گریز می گویند منتظرند تا خبر اعلام شود اما با توجه به شفاف سازی های که از سوی دولت، رسانه ها و شرکت های بورسی اعلام خواهد شد، سرمایه گذاران را برای ورود سرمایه هایشان به بازار سرمایه مطمئن می کند بدین ترتیب بازار بورس با یک جهش خوبی به کار خود ادامه خواهد داد، ضمن این که این تهدید تا چند هفته پس از ۱۳ آبان از بین خواهد رفت و بازار تثبیت و تعادل خود را بدست خواهد اورد.

مدیر امور شعب و آموزش کارگزاری بانک انصار بیان داشت: سومین دلیل رشد بازار سرمایه این است که پول های سرگردان خارج از بورس، جهت حفظ ارزش خود سرمایه خود را به سمت بازار سرمایه کوچ خواهد داد.

طباطبایی با اشاره به آخرین دلیل رشد شاخص کل در میان مدت گفت: دولت برای این که در منطقه و در دنیا نشان دهد که تحریم ها اثر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد، اقتصاد کشورمان به دو موضوع توجه ویژه خواهد کرد؛ اول بازار سرمایه، که منبعی است برای ورود پول و حمایت بنگاه های اقتصادی برای ادامه فعالیت و دوم پایین اوردن نرخ ارز.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر قرار بود بازار نزول کند تا حالا بازار سرمایه سقوط سنگین را تجربه کرده بود اما مشاهده می کنیم که هرچه که به ۱۳ آبان نزدیک می شویم بازار روند صعودی را تجربه می کند و این رشد نشان می دهد که ریسک سیاسی بازار سرمایه را احاطه نکرده است.

captcha