امیدآفرینی، برنامه‌ریزی و مبارزه با فساد؛ راهکار تقویت همگرایی در وضعیت تحریم
کد خبر: 3762011
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

امیدآفرینی، برنامه‌ریزی و مبارزه با فساد؛ راهکار تقویت همگرایی در وضعیت تحریم

گروه سیاسی ــ جمالی نوبندگانی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در اوضاع تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه آمریکا، همگرایی‌ها در داخل باید افزایش یاید، گفت: همه باید برای امید دادن، برنامه‌ریزی و مبارزه با مفسدان اقتصادی و در نهایت تقویت اعتماد مردم در کنار هم قرار گیریم.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش واقعی همگرایی و تعامل ارکان نظام و تقویت انسجام ملی در کاهش آثار مخرب تحریم‌های آمریکا گفت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه هدفشان از اعمال تحریم‌ها که فشار بر مردم ایران و منصرف کردن آنها از حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، پنهان نکردند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی مردم، چهل سال است در مقابل آمریکا ایستاده و اساسا با رأی مردم شکل گرفته و خود مردم در سال‌های اول انقلاب، دفاع مقدس و در هنگامه تحریم‌ها و فشار اقتصادی با مقاومت، این نظام را حفظ کرده‌اند.

جمالی‌نوبندگانی اظهار کرد: بی‌شرمانه‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌هایی که بشر تا به حال به چشم خودش دیده به اعتراف خود آمریکایی‌ها علیه ایران اعمال و اجرا شده است و با وجود ادعاها و شعارهایی مبنی بر اینکه این تحریم‌ها شامل مواد غذایی و دارویی نمی‌شود، اما کاملا دروغ می‌گویند و با بیان این ادعا می‌خواهند، عوامل خود را در داخل کشور توجیه کرده و ادله‌ای برای موجه نشان دادن اقدام خود در سطح بین‌المللی داشته و ژست بشردوستانه‌ای هم گرفته باشند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در چنین وضعیتی که تحریم‌ها سنگین و همه‌جانبه است و آمریکایی‌ها به همه کشورها فشار می‌آورند که به تحریم‌ها علیه ایران بپیوندند و از طرفی در داخل با جنگ رسانه‌ای، به دنبال جدایی مردم از نظام هستند، لذا بایستی همگرایی‌ها در داخل افزایش یابد، جریان‌ها بلوغ سیاسی نشان دهند و جناح‌های سیاسی و نمایندگان مردم اوضاع کشور و مردم را درک کنند و هیچ مسئولی حرف غیر مسئولانه‌ای نزند و علیه یکدیگر موضع نگیرند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: همه باید متوجه باشند در یک کشتی به نام ایران و جمهوری اسلامی نشسته‌اند و آمریکا می‌خواهد این کشتی را غرق کند و لذا هرگونه تلاطم در این کشتی تبعات خطرناکی دارد. از سوی دیگر این تحریم‌ها پیوست رسانه‌ای و جنگ روانی سنگینی دارد که توسط عوامل داخلی دنبال می‌شود و همه باید برای امید دادن، برنامه‌ریزی و مقابله و مبارزه مفسدان اقتصادی و در نهایت تقویت اعتماد مردم به دولت و نظام در کنار هم قرار گیرند تا این کشتی به سلامت به ساحل برسد.

انتهای پیام

captcha