تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم
کد خبر: 3770423
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ به‌ تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تبیین سلامت معنوی نیست؛ دلیل آن هم احتمالاً سردمداری بهداشت جهانی از سوی کسانی است که توان برنامه‌ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی است که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را جهانی کنند.

تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم

محمد شرافت، کارشناس بهداشت و فعال مدنی در حوزه سلامت معنوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ تصریح کرد: نقطه ضعف بزرگ مدیریت سلامت در جهان امروز این است که تنها جامعه پزشکی را مسئول سلامت مردم در نظر می‌گیرد و از خیل عظیم عوامل مؤثر بر سلامت چشم‌پوشی کرده است.
محمد شرافت با پرداختن به ورود معنویت به سلامت، اظهار کرد: بعد معنوی چه در جایگاه‌های فردی و چه در ابعاد جمعی جای خود را در مستندات علمی سلامت پیدا کرده و این در حالی است که این امر هنوز عملی نشده است.
او افزود: به‌ تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» نیز سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تعریف و تبیین سلامت معنوی نیست. دلیل آن هم احتمالاً سردمداری سلامت بهداشت جهانی از سوی کسانی است که ابعاد معنوی و اثرات آن را بر سلامتی خوب نشناخته و توان برنامه‌ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی قرار می‌گیرد که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را در جامعه به‌ خوبی روشن و آن را جهانی کنند.
این فعال مدنی در ادامه گفت: سلامت معنوی بعد فراموش‌شده بهداشت جهانی است؛ قطعاً همه ما شاهد توکل و توسل بیماران به ذات حق تعالی و معصومین(ع) بوده‌ایم، اما قادر به ارائه مستند علمی درباره تأثیر این امر بر بیمار نیستیم و یا در کل از میزان و اهمیت تأثیر اعتقادات مذهبی و معنوی بر سلامت بی‌اطلاعیم؛ این نقصان امروز بیش از همیشه در ساختار مدیریت سلامت نمایان شده است؛ به‌ طوری‌ که نیازمند اقدامی کارشناسانه و عملی با مشارکت جمعی حوزه‌های علمیه در سراسر جهان، جامعه پزشکی و تمام افراد مطلع و آگاه در این زمینه هستیم.
محمد شرافت با بیان اینکه معنویت در تسکین و درمان آلام و دردهای روحی و جسمی انسان مؤثر است، گفت: شاهد توکل و توسل بیماران به ذات حق تعالی و معصومین‌ (سلام ا... علیهم الاجمعین) بوده‌ایم و بسیار شنیده‌ایم که بیماران آگاهانه و با اعتقاد همه چیز را به حضرت حق واگذار و از او طلب شفا می‌کنند. اما اگر از ما بپرسند چه جایگاهی برای شفای بیماران در ابعاد معنوی قایل هستیم، تقریباً باید اذعان کنیم که مستند علمی برای آن‌ها تهیه نکرده‌ایم و اصولاً نمی‌دانیم و یا نمی‌توانیم از میزان تأثیر اعتقادات مذهبی و معنوی بر سلامت مطلع شویم و آن را به‌ کار گیریم.

او توضیح داد: این نقصان امروز بیش از همیشه در ساختار مدیریت سلامت نمایان شده است. به همین جهت دنیای پیشرفته پیش‌قراول بهره‌گیری از این ابعاد شفابخش شده‌ و شاهد مقالات متعددی از جهان غرب و یا کشورهای پیشرفته آسیایی به‌ ویژه ژاپن و هندوستان در این زمینه هستیم.

شرافت با تأکید بر ضرورت اقدامی علمی، کارشناسی و عملی برای جلب توجه جامعه جهانی به مقوله سلامت معنوی گفت: این اقدام به کار جمعی با مشارکت، همیاری و هم‌افزایی کارشناسان علوم پزشکی، علوم انسانی، مدرسین حوزوی و همکاری حوزه‌های علمیه ایران با جهان اسلام و نیز مشارکت صداوسیما، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه‌های علوم انسانی، مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی و همراهی سازمان جهانی بهداشت WHO نیاز دارد.

فاطمه حاجی‌حیدری

انتهای پیام

انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۱۵۹
غیر قابل انتشار: ۱۹
شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۱:۲۷
0
0
سلامت معنوی بعد فراموش شده سلامت
سخنرانی دكتر طیب نیا در پنجمین همایش سلامت معنوی
دكتر محمد صالح طیب نیا، مدیرhttp://salamatmanavet.blogfa.com/عامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۰:۰۸
0
0
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم = جایگرین سلاح های هسته ای وکشتار جمعی معنویت را جهانی کنیم
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۱۸:۱۱
0
0
ترامپ درمقابل ملت ایران = بی معرفت بی معنویت
مترادف کلمه معرفت
knowledge (اسم)
سامان ، اگاهی ، اطلاع ، معرفت ، علم ، بصیرت ، فضیلت ، عرفان ، دانش ، دانایی ، وقوف
awareness (اسم)
اگاهی ، اطلاع ، هشیاری ، معرفت
learning (اسم)
فراگیری ، اطلاع ، معرفت ، فضیلت ، عرفان ، دانش ، یادگیری ، فضل وکمال
comprehension (اسم)
فهم ، معرفت ، قوه ادراک ، دریافت ، معقولات
wisdom (اسم)
معرفت ، خرد ، حکمت ، فضیلت ، عقل ، دانش ، دانایی ، فرزانگی
cognition (اسم)
معرفت ، شناخت ، ادراک
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۸:۵۷
0
0
مرندی خبر داد:
«سلامت معنوی اسلامي» جايگزين «سلامت معنوی» شد
گروه سلامت: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران از جایگزینی واژه سلامت معنوی اسلامی به جای واژه سلامت معنوی خبر داد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۲۸
0
0
روزه و نقش آن در سلامتی جسم و روح وسلامت معنویت

روزه فواید جسمی و روحی فراوان دارد، شفا بخش جسم و توان بخش جان است، پاک کننده آدمی از رذایل حیوانی، در ساختن فرد صالح و اجتماع بسامان بسیار موثر است،
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۲:۱۵
0
0
روزه و نقش آن در سلامتی جسم و روح وسلامت معنویت ومعرفت می باشد

روزه فواید جسمی و روحی فراوان دارد، شفا بخش جسم و توان بخش جان است .
دست گیری وکمک به نیازمندان سفره اطعام برای نیازمندان وفامیل ...
روزه علاوه برسلامت معنویت برسلامت جسم همانند دفغ سموم از بدن تنظیم سیستم گوارش .کنترل چربی مضر کنترل چاقی کنترل فشار خون ...
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۱:۰۹
0
0
دنیا دنیای نامردی است .
حقوق بشر برای صهیونسیم جهانی به سرکردی اسراِِئیل ..
سلامت معنویت بعد فراموش شده .
ملت ایران با نگاه بصریت وهمدلی یکپارچگی به دنیا نشان خواهند داد ؟
ملت غیور وباهوش ایران همه محاصبات استکبار جهانی بهم خواهند زد .
همچنان که در طول تاریخ مردانگی باهم بود در مقابل زورگویان دشمان ملت همچنان با استقامت از مهین خود دفاع خواهند نمود .
ملت ایران با نامردی زوز گویی با دشمنان خود شوخی ندارند خوشتن داری حدی دارد .
. حتما ملت ایران تاریخ جدیدی به جهان از استقامت در مقابل زوزگویان نشان خواهند داشت با وحدت ومهربانی درداخل کشور حتما ایرانیان خارج کشور در حمایت از پدران ومادران وفامیل وهم وطن مردانگی خودرانشان خواهند داشت
ایران همچنان راست قامتان جهان باقی خواهد ماند.
ایران صاحب جهانی مهدی الزمان دارد
محمد شرافت عضو شبکه خانه خیرین ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۰۸:۱۷
0
0
در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه کشور
رهبر انقلاب: با افزایش معرفت جامعه، گفتمان‌های انقلابی را تقویت کنید
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۷:۰۵
0
0
رشد معنوی بعد فراموش شده سلامت انسان
گروه انديشه: يك دكترای فقه و اصول در خراسان جنوبی با بيان اينكه رشد معنوی بعد فراموش شده سلامت است، گفت: اين بعد از سلامت كه سرنوشت انسان را رقم می‌زند بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد تا بتواند جلودار هجمه‌های دشمن باشد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۹:۲۷
0
0
خاطرنشان کردند: اشعار بزرگان و قله‌های شعر فارسی همچون حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی آکنده از اخلاق، تعلیم، تعهد، حکمت، عرفان، معنویت و اسلام ناب است، بنابراین تفکیک جنبه‌ی هنری و زیباشناختی شعر از جنبه‌ی رسالت و تعهد آن، مغالطه‌ای واضح و ناشی از غفلت یا کم‌سوادی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۱:۲۶
0
0
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA
سلامت
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۲:۱۷
0
0
معاون آموزشی وزیر بهداشت:
‌ارتباط میان دین و سلامت معنوی به درستی تعریف شود
باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتباط میان دین و سلامت معنوی باید به درستی تعریف شود و در این زمینه لازم است روشی صحیح را برگزینیم.

به گزارش ایسنا، باقر لاریجانی امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: در معنویت اسلامی نگاه کاملی به انسان وجود دارد و سلامت جسمی و معنوی زمینه‌ای برای رسیدن به انسان کامل است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سلامت معنوی موضوع مهمی است که پس از قرن نوزدهم در جهان مورد توجه قرار گرفت. سلامت معنوی در تقابل با سکولاریسم نیست، اما می‌تواند فرصتی برای توجه دادن انسان به دین باشد.

لاریجانی اظهار کرد: سلامت معنوی می‌تواند به زندگی انسان هدف بدهد و روابط بین فردی را تنظیم و نگاه او را به دنیا تصحیح کند. پزشکان نیز باید به حیطه سلامت معنوی توجه داشته باشند و افرادی که در زمینه سلامت معنوی دارای صلاحیت هستند، ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ارتباط میان دین و سلامت معنوی باید به درستی تعریف شود و در این زمینه لازم است روشی صحیح را برگزینیم.

وی گفت: سلامت معنوی بر اساس آموزه‌های اسلام، تقوا و توکل به خدا و اعتقاد به عالم پس از مرگ استوار است. در نظام وزارت بهداشت باید شرایطی اتخاذ شود تا رفتار پزشکی بر اساس معارف الهی باشد و این روند نیاز به آموزش دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سلامت معنوی یک پیوست معنوی وجود دارد و این جامع‌نگری یکی از ملزومات بحث سلامت روانی است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۰:۰۳
0
1
افزایش شمار آوارگان به ۲۵۸ میلیون نفر طی ۱۰ سال گذشته
سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد شمار آوارگان و مهاجران در دنیا طی ۱۰ سال به ۲۵۸ میلیون نفر افزایش یافته است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۲۳:۲۴
0
0
پلیس‌ آمریکا به روایت آمار؛
1011 آمریکایی در سال 2015 به ضرب گلوله پلیس فدرال کشته شدند + تصاویر و فیلم

از ابتدای سال 2015 تا کنون 1011 نفر از مردم آمریکا به ضرب گلوله پلیس این کشور کشته شده‌اند. طبق آمار روزنامه ایندیپندنت، فقط 9 روز در سال 2015 به عنوان «روزهای پاک» که در آن پلیس آمریکا شهروندان خود را نکشته است، وجود دارد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۲۳:۲۸
0
0
از هر ۴ ایرانی یک نفر دچار اختلالات روانی
ایرج حریرچی
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تنش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر روی این مسئله داشته‌اند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با موضوع سلامت روان، اظهار داشت: اختلالات روانی دلایل گوناگونی همچون مسائل ارثی، فیزیولوژی، محیطی، فردی، خانوادگی و شیوه زندگی دارد.

وی افزود: سلامت روان بیش از اینکه فردی باشد یک موضوع اجتماعی به شمار رفته و جامعه ناسالم از لحاظ سلامت روان دچار بی‌اعتمادی، دشمنی و بدگمانی می‌شود در حالی که جامعه سالم بسیار کارآمد است.
شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۲:۳۶
0
0
چرا مردم ایران هیچ واکنشی به تهدیدات آمریکا نشان ندادند؟

قدرت جمهوری اسلامی ایران در سه نقطه کاملا روشن و متمایز است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز آن را تجربه کرده اند. نقطه اول در اعتقاد و باور ایرانی‌هاست. مقامات و مردم ایران در برابر تهدید خارجی یک اعتقاد متحد و همسو دارند که نمی‌توان در آن نفوذ کرد. نقطه دوم اتکای ایران به توان ذاتی خود است و در بُعد فردی ایرانی‌ها توهین و خواری را نمی‌پذیرند و در بخش ساخت سلاح ملی هم رعب و وحشت را در دشمن ایجاد می‌کند و اسرائیل، آمریکا، عربستان و امارات از آن می‌ترسند.

اما نقطه سوم ایران، قدرت مردم آن است که مقابله با اثرات تحریم‌های اقتصادی را ممکن می‌سازد، ملت ایران در چهل سال گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند از همه تحریم‌هایی که تاکنون علیه آنان اعمال شده است، عبور کنند. تمام این موارد سه گانه ثبات کشور ایران و اتحاد و یکپارچگی آن را تضمین کرده است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۱۶:۴۱
0
0
پزشک آمریکایی جان ۲۵ بیمار خود را گرفت!
یک پزشک آمریکایی به قتل ۲۵ بیمار بستری در بیمارستان و افرادی که بیماری وخیم داشتند، متهم شد.
پزشک آمریکایی جان ۲۵ بیمار خود را گرفت!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک پزشک آمریکایی روز چهارشنبه به قتل ۲۵ بیمار بستری در بیمارستان و افرادی که بیماری وخیم داشتند، متهم شد.

این پزشک متهم است که دستور تزریق فنتانیل، ماده مخدر به شدت قوی با دوز کشنده را به این بیماران صادر کرده است.

«ران اوبرین» دادستان شهر فرانکلین در اوهایو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من به عنوان دادستان، سابقه ۲۲ ساله دارم و تاکنون کیفرخواستی را به اتهام ۲۵ فقره قتل صادر نکرده بودم».

در همین حال وی در این کنفرانس خبری به شیوه قتل این بیماران اشاره نکرد.

«ویلیام هوسل» William Husel این اقدامات را در دوره چهار ساله زمانی که در بیمارستانی در کولمبوس، مرکز ایالت میدوست آمریکا به عنوان پزشک کار می‌کرد، انجام داده است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۱۶:۵۹
0
0
تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت: مرور کوتاهی بر نقدها و ضرورت یک تغییر پارادایم
وحید یزدی فیض آبادی۱، رستم سیف الدینی۲، مرجان قندی۳، محمد حسین مهرالحسنی۴
۱- استادیار، دکترای تخصصی سیاستگذاری سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
۲- استادیار، متخصص مغز و اعصاب، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
۳- دانشجوی کارشناسی ارشد ارزیابی فن‌آوری سلامت، مرکز تحقیقات مدلسازی در سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
۴- دانشیار، دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران ، mhmhealth@gmail.com
چکیده: (۵۲۲۳ مشاهده)
http://irje.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-75-15&slc_lang=fa&sid=1
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۲۳:۲۴
1
0
۵۴ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا
۶۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۶ نفر کشته و ۳۸ نفر زخمی شده‌اند.
۵۴ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، تاکنون، ۶۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف این کشور رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۶ نفر کشته و ۳۸ نفر زخمی شده‌اند.

۱۴ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۹۱ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها، ۴۷ نفر کشته و ۱۲۲ نفر زخمی شده اند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۰:۱۷
0
0
گفت‌وگوهای ناب دو اندیشمند ایرانی و فرانسوی ( ، هانری کربن- غلامحسین ابراهیمی دینانی )مرشد اهل بیت معصومین (ع)
http://s3.picofile.com/file/8362835626/V3ID_20190602_WA0004uuu.mp4.html
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۲:۲۲
0
0
سازمان بهداشت جهانی: یک پنجم مردمی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند از بیماری روانی رنج می‌برند
نتایج تحقیقات جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد یک پنجم مردمی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند از بیماری‌های روانی رنج می‌برند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۲۲:۴۲
0
0
http://salamatmanavet.blogfa.com/
معنوی بعد فراموش شده سلامت
سلامت معنوی بعد فراموش شده
مراسم‌های تدفین لاکچری/ مردن برای پولدارها چقدر آب می‌خورد؟ + فیلم
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۵:۴۰
0
0
رهبر انقلاب اسلامی به بخش دیگری از صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر عزم آمریکا برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای بوسیله ایران اشاره کردند و افزودند: ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای است
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۱:۲۳
0
0
سازمان آمریکایی: از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۹۱۰۰۰ نفر در جنگ یمن کشته شده‌اند
یک پایگاه اطلاعاتی مستقر در آمریکا اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ در پی تجاوز به یمن، تاکنون ۹۱۶۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.
محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۴:۰۴
0
0
مرندی خطاب به موگرینی نوشت:
تروریسم اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران به خطر انداخته است
گروه سلامت ــ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سكوت مجامع بين‌المللی و حقوق بشری در برابر تروريسم اقتصادی به رهبری آمريكا و به خطر افتادن سلامت مردم ايران ابراز نگرانی کرد.
دکتر سین حسن موسوی چلک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۲۱:۲۰
0
0
پیشگیری اجتماعی
پيشگيري از ارتکاب جرم همواره يکي از مهم ترين دغدغه هاي نظام هاي حقوقي بوده و در جهت نيل به اين هدف، نظريات متفاوتي مطرح گرديده است. يکي از تقسيم بندي هاي پيشگيري اجتماعي به دو گونه جامعه مدار و رشدمدار است که در جهت اصلاح ساختار شخصيتي افراد و همين طور اصلاح ساختارهاي اجتماعي تلاش مي نمايد
محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۱
0
0
فائو هشدار داد؛
نیاز مبرم ۴۱ کشور جهان به کمک غذایی
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد ۴۱ کشور جهان از جمله ۳۱ کشور آفریقایی به کمک‌های غذایی نیاز دارند.
شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۳
0
0
وجود بیش از ۴۰ میلیون برده در جهان امروز!
آمار تکان‌دهنده مربوط به شمار بردگان در جهان در حالی منتشر می‌گردد که تصور می‌شود برده‌داری در دنیای امروز پایان یافته است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۸:۴۰
0
0
آمار تکان‌دهنده سازمان ملل از شیوع وبا در یمن
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۶۰ هزار یمنی از جمله حدود ۲۰۰ هزار کودک به وبا مبتلا شده‌اند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۹:۲۰
0
0
سازمان ملل: شمار کشته شدگان درگیری‌های لیبی از ۱۰۰۰ نفر گذشت
سازمان ملل متحد اعلام کرد شمار کشته شدگان جنگ داخلی اخیر لیبی بر سر تصرف پایتخت این کشور از هزار نفر فراتر رفته است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۶
0
0
افغانستان نا امن‌ترین کشور برای کودکان
صندوق بین المللی حمایت از کودکان اعلام کرد یک سوم تلفات غیرنظامیان در افغانستان کودکان هستند.
افغانستان نا امن‌ترین کشور برای کودکانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق بین المللی حمایت از کودکان اعلام کرد یک سوم تلفات غیرنظامیان در افغانستان کودکان هستند.

همچنان کودکان بزرگ‌ترین قربانیان نا امنی و جنگ در افغانستان هستند براساس اعلام صندوق بین المللی حمایت از کودکان، از هر ۱۰ کودک که جان خود را ازدست می‌دهند ۸ کودک براثر انفجار کشته می‌شوند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۰۳
0
0
مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند
معاون دبیرکل سازمان ملل که در کابل حضور دارد، اعلام کرد مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند، آنان خواستار توافقی هستند که به صلح پایدار بیانجامد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۱۵
0
0
بیش از ۴ میلیون انگلیسی زیر خط فقر
گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴ میلیون نفر در انگلیس زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۸:۱۰
0
0
در این سال‌ها با وجود تحولات در بسیاری از موضوعات باز هم ماه محرم برای امام حسین اهمیت خود را از دست نداده است اما بروز رگه‌هایی از اشرافی‌گری در برخی از این مراسم مذهبی دیده می‌شود.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۱:۲۱
0
0
1)مشارکت جمعی جهانی + 2) مشارکت جمعی جهان اسلام وادیان صاحب کتاب = 3)تلاش سلامت انسان جامعه سالم جهانی سلامت جسم سالم وروح سالم
1)- سازمان های بین الملی
علوم تجربی وفنی تخصصی
2) - مشارکت جمعی شامل علوم قرانی واحادیت معصومین
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۹:۲۹
0
0
بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران

یک) علم و پژوهش


دو) معنویّت و اخلاق
........
رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

تاثیر معنویت رابر سلامت جهانی کنیم
ضرورت اقدامی علمی، کارشناسی و عملی برای جلب توجه جامعه جهانی به مقوله سلامت معنوی گفت: این اقدام به کار جمعی با مشارکت، همیاری و هم‌افزایی کارشناسان علوم پزشکی، علوم انسانی، مدرسین حوزوی و همکاری حوزه‌های علمیه ایران با جهان اسلام و نیز مشارکت صداوسیما، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه‌های علوم انسانی، مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی و همراهی سازمان جهانی بهداشت WHO نیاز دارد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۴:۴۸
0
0
سازمان جهانی بهداشت در برابر زورگویی و عهدشکنی آمریکا سکوت نکند
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۱۴:۴۷
0
0
سلامت معنوی به‌عنوان احساسی درونی و رضایت‌بخش توام با ارتباطات سازنده با خود و دیگران و وجود متعالی در چهارچوب فرهنگی خاص هر جامعه تعریف می‌شود که به معنادار کردن زندگی و مرگ می‌انجامد.
http://wikifeqh.ir/
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۳
0
0
معرفی نفرات برتر بخش‌های «پژوهشی و فناوری» و «ادبی» جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
گروه مسابقات ــ در آئین شب گذشته جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، برگزیدگان دو بخش «پژوهشی و فناوری» معرفی و تجلیل شدند.
https://iqna.ir/fa/news/3853293/
شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۰
0
0
۱۸ میلیون کامنت اینستاگرامی برای رَپر پرحاشیه نشان از چه دارد
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۱
0
0
گروهی از مسلمانان در شهر سیاتل در رویداد کمک به افراد بی خانمان و نیازمند در یک کلیسا مشارکت کردند.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۷
0
0
چه حمایت انسانی بود
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۹:۱۸
0
0
چه خوب
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۹:۲۲
0
0
سلامت معنوی بعد فراموش شده سلامت
http://salamatmanavet.blogfa.com/
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۷:۰۱
0
0
Contact photo
Message Body
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
تایید دریافت نامه۱۷ / خرداد / ۱۳۹۸
شماره نامه: 10TgzdH0wI
موضوع: سلامت معنوی بعد فراموش شده سلامت
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم
کانون خبرنگاران نبأ ــ به تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تبیین سلامت معنوی نیست؛ دلیل آن هم احتمالاً سردمداری بهداشت جهانی از سوی کسانی است که توان برنامه ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی است که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را جهانی کنند.
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم

محمد شرافت، کارشناس بهداشت و فعال مدنی در حوزه سلامت معنوی، در گفت و گو با خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ تصریح کرد: نقطه ضعف بزرگ مدیریت سلامت در جهان امروز این است که تنها جامعه پزشکی را مسئول سلامت مردم در نظر می گیرد و از خیل عظیم عوامل مؤثر بر سلامت چشم پوشی کرده است.
محمد شرافت با پرداختن به ورود معنویت به سلامت، اظهار کرد: بعد معنوی چه در جایگاه های فردی و چه در ابعاد جمعی جای خود را در مستندات علمی سلامت پیدا کرده و این در حالی است که این امر هنوز عملی نشده است.
او افزود: به تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» نیز سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تعریف و تبیین سلامت معنوی نیست. دلیل آن هم احتمالاً سردمداری سلامت بهداشت جهانی از سوی کسانی است که ابعاد معنوی و اثرات آن را بر سلامتی خوب نشناخته و توان برنامه ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی قرار می گیرد که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را در جامعه به خوبی روشن و آن را جهانی کنند.
http://www.iqna.ir/fa/news/3770423/
آرشیو جامع ارتباط با پایگاه سوال شرعی عضویت
Leader.ir
شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۳:۴۲
0
0
معنویت روی همه سلامت تاثیر میگذارد
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۳:۲۶
0
0
«رشیده طلیب» نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در فرودگاه دیترویت بازداشت شد.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۶
0
0
انتقاد برخی محافل و کشورها به اسلام‌ستیزی هند
اگرچه خشونت‌ها علیه معترضان به قانون جدید شهروندی هند از سوی محافل بین‌المللی اسلامی با محکومیت مواجه نشده اما سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت این کشور همچنان با انتقاد برخی کشورها همراه است.
مهندس محمد شرافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۵:۳۵
0
0
سه دقیقه در قیامت/ ماجرایی واقعی درباره تجربه ای نزدیک به مرگ + فیلم
کتاب«سه دقیقه در قیامت» به قلم جمعی از نویسندگان تدوین شده و در سال ۹۸ به چاپ رسیده است.
سلامت معنوی بعد فراموش شده سلامت
http://salamatmanavet.blogfa.com/
captcha