ترکیه خواستار واگذاری پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه شد
کد خبر: 3779687
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

ترکیه خواستار واگذاری پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه شد

گروه بین‌الملل ــ ترکیه از مقام‌های آمریکایی خواسته است تا پایگاه‌های نظامی خود در سوریه را به آنکارا تحویل دهد یا آنها را نابود کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «ایسنا»؛ به نوشته روزنامه حریت، این درخواست ممکن است گفت‌وگوهای بعدی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را پیچیده کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز 18 دی (8 ژانویه) با ابراهیم کالین، همتای ترکیه‌ای خود در حالی دیدار می‌کند که شرایطی را برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اضافه کرده است. وی گفت: ترکیه باید با مسئله حفاظت از نیروهای مدافع خلق کُرد که متحد آمریکا هستند، موافقت کند.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشته بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته که کشورش به شکست داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه متعهد است.

روزنامه حریت با اشاره به اینکه ۲۲ پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه وجود دارد، نوشت: یا آنها را به ترکیه بدهید یا نابودشان کنید.

گفتنی است،‌ یکی از مقام‌های ارشد امنیتی ترکیه اخیراً گفته بود که واشنگتن باید به آنکارا اجازه دهد تا از این پایگاه‌ها در سوریه استفاده کند.

انتهای پیام

captcha