مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج مرحله سوم سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ
کد خبر: 3780065
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج مرحله سوم سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعلام نتایج مرحله سوم سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور طی امروز، 19 دی‌ماه است.

به گزارش ایکنا؛ خبر اعلام نتایج مرحله سوم سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ که از سوی دبیرخانه این طرح در سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شد، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز چهارشنبه، 19 دی‌ماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 19 دی‌ماه و تا ساعت 17:30 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد چهار خبر دیگر نیز در حوزه‌های معارفی مختلف انعکاس یافته‌اند.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی این صفحه از خبرگزاری تسنیم که عنوان «پیام آیت‌الله سبحانی به همایش کاتبان، ناشران و مترجمان قرآن» داشته و مربوط به برگزاری یازدهمین همایش تخصصی کاتبان، ناشران و مترجمان قرآن کریم در قم است، آمده: «آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع عالیقدر تشیع به مناسبت همایش تخصصی کاتبان، ناشران و مترجمان قرآن کریم که امروز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و در مجتمع ناشران قم برگزار شده بود، پیامی صادر کرد که توسط مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم قرائت شد.
متن پیام آیت‌الله سبحانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
خداوند متعال را شاکریم که در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)، همایشی برگزار می‌شود که خادمان قرآن کریم در عرصه چاپ و نشر این کتاب رحمت و هدایت، ثمره نزدیک به چهار دهه تلاش و کوشش مخلصانه خود را در حوزه صیانت از متن مقدس و انتشار قرآن کریم در جامعه به نمایش می‌گذارند تا با تبادل اندیشه‌ها و نظرات ارزشمند خود، مسیر خدمت به قرآن را هموارتر ساخته و دفتری وزین از برکات انقلاب تدوین و به درگاه خداوند رحمان و امت اسلام عرضه کنند.
آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.
تردیدی نیست که با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام، باید به این موضوع به عنوان یک مسأله خطیر و مهم نگریست و همه نهادهای مؤثر باید برای انسجام این حوزه اعم از دست‌اندرکاران چاپ و نشر قرآن کریم از خوشنویسان، ناشران و چاپخانه‌های فعال در این عرصه حمایت‌ به عمل آید.
از موارد مهم دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد کتابت قرآن کریم به نحوی است که عموم مردم بتوانند قرآن را به سادگی یاد گیرند و بخوانند. قطعاً استفاده از کتابت‌هایی که با فرهنگ نوشتاری ایرانی متفاوت باشد مردم را در انس و قرائت قرآن کریم به زحمت می‌اندازد.
از درگاه الهی برای همه خادمان قرآن و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این همایش و همه کسانی که در توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین همه ناشران، مترجمان، خوشنویسان و متولیان چاپخانه‌های فعال در چاپ و نشر قرآن توفیق خدمات مؤثر و مفید به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) را مسألت می‌کنم و امیدوارم مؤید به تأییدات حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) باشید».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 544 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین ««علی‌اکبری و دباغ» نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان شدند»، «برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) در آستان سیدالکریم(ع)»، «سرود ۴۰ هزار نفری کانون‌های مساجد در ۱۲ بهمن اجرا می‌شود»، «جنبه سلبی اعتقاد به ولایت فقیه، کفر به طاغوت است/ بررسی معنای «طاغوت» در قرآن»، «صفارهرندی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی می‌گوید» و «اعلام نتایج آزمون‌ طرح ارزیابی حافظان قرآن/ مهلت ارسال مدارک برای مرحله چهارم تا فردا» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «اعلام نتایج آزمون‌ طرح ارزیابی حافظان قرآن/ مهلت ارسال مدارک برای مرحله چهارم تا فردا» کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «نتایج مرحله سوم از سیزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از سوی دبیرخانه طرح در سازمان دارالقرآن الکریم منتشر شد.
حافظان محترمی که مجاز به شرکت در آزمون مرحله چهارم شده‌اند، در صورت دارا بودن ۱۰ سال سابقه تدریس در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم، باید سوابق تدریس حفظ خود را از طریق فرم‌های مربوطه حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ به آدرس دبیرخانه فوق‌الاشاره ارسال کنند.
قبول‌شدگان یعنی حائزین دریافت مدرک درجه ۲و۳ غیر تکراری باید یک قطعه عکس (۴*۳) با زمینه روشن (با پشت‌نویسی کامل)، یک برگ تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ به آدرس: تهران، خیابان حافظ، پایین‌تر از خیابان طالقانی، خیابان رشت، پلاک ۳۹ (سازمان دارالقرآن الکریم دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم) کد پستی ۱۵۹۱۸۱۸۵۱۱ ارسال کنند.
حافظانی که موفق به کسب مدرک با درجه اعلام شده (تکراری) شده‌اند، مدرک جدیدی برای ایشان صادر نمی‌شود، لذا از ارسال مجدد مدارک خودداری نمایند».
مهر
دو خبر با عناوین «استقبال بیست هزار نفری از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن» و «کتابت قرآن نباید با فرهنگ نوشتاری ایرانی متفاوت باشد» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده که هر دو خبر قرآنی بوده و در حوزه تخصصی قرآن کریم منعکس شده‌اند.
در بخش‌هایی از خبر «استقبال بیست هزار نفری از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن» که در گفت‌و‌گو با مرتضی خدمتکار، مشاور ارتباطات و معاون هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته، آمده است: «مرتضی خدمتکار مشاور ارتباطات و معاون هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جزئیات آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دهم دی ماه ثبت نام آغاز شده و تا پنجم بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تا کنون که یک هفته از آغاز ثبت نام گذشته است، ادامه داد: ۲۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند و طبق مقایسه‌ای که در سال گذشته داشته‌ایم، روند خوبی را شاهد بودیم و طبیعتاً هرچه جلوتر می‌رویم و به زمان پایانی آن نزدیک می‌شویم هجمه و استقبال برای ثبت نام بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون استان کرمانشاه بیشترین سهم ثبت نامی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: کرمانشاه بیشترین حجم ثبت نام در بخش استانی و در میان شهرستان‌ها قم و موسسه جامعه القرآن شاهرود نیز بیشترین سهم مشارکت را دارا شدند».
ایرنا
«از مومن تصور کردن کل جامعه تا فتوای متفاوت رهبری درباره طرب»، «بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی‌ها تمدید شد»، «انتشار خاطرات حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در قالب کتاب»، «بودن یا نبودن روحانیون در فضای مجازی یک سوال اشتباه است» و «روحانیت می‌تواند صداقت را در جامعه رواج بدهد»، عناوین اخبار امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی قرار دارند.
ایسنا
از چهار خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «پیام آیت‌الله سبحانی به همایش تخصصی کاتبان، ناشران و مترجمان قرآن کریم» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد که این خبر نیز مربوط به برگزاری همایش تخصصی کاتبان، ناشران و مترجمان قرآن کریم است.
باشگاه خبرنگاران جوان
دو خبر از هفت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، با عناوین «ضوابط ارزیابی عمومی حافظان قرآن کریم ابلاغ شد» و «رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور مشخص شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از خبر قرآنی «ضوابط ارزیابی عمومی حافظان قرآن کریم ابلاغ شد» که از سوی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن اعلام شده، آمده است: «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن «ضوابط ارزیابی عمومی حافظان قرآن کریم» را که پیش‌نویس آن از بهمن سال گذشته در شورای ارزیابی حافظان در دست بررسی بود را ابلاغ کرد.
«در اجرای راهبرد ۲۴ سند طرح ملی حفظ قرآن کریم مبنی بر ارزیابی مستمر و دقیق حافظان و مؤسسات حفظ از طریق طراحی و ایجاد ساختارها و سازوکار‌های ارزشیابی مناسب و دومین اقدام ملی ذیل آن مبنی بر طراحی نظام یکپارچه آزمون‌های ارزشیابی حافظان در سطوح مختلف جهت جذب حداکثری افراد در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ، ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به پیشنهاد شورای ارزیابی حافظان قرآن، «ضوابط ارزیابی عمومی حافظان قرآن کریم» را اعلام کرد.
ایبنا
«شئون و جايگاه افراد در مصاحبه‌ها بايد مدنظر قرار گيرد»، ««تفسیر راهنما» یک تفسیر کاربردی برای همه اقشار جامعه است» و «بيشترين نسخه‌های خطی نهج‌البلاغه در كتابخانه آیت‌الله مرعشی است»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که یک خبر از این اخبار که در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و در رابطه با تفسیر تفسیر راهنمای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
میزان
تعداد سه خبر با عناوین «به اندازه خودت برای تو اندازه می‌گیرم»، «ارزش لبخند زدن زن و شوهر به یکدیگر» و «حکمت سیاسی شیخ اشراق» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان قرار گرفته که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و در حوزه‌های معارفی مختلف انعکاس یافته‌اند.
انتهای پیام

captcha