مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور + بیانیه
کد خبر: 3790278
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
در جلسه روز گذشته مطرح شد؛

مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور + بیانیه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور با مصوباتی طی روز گذشته برگزار شد.

مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور/ مذاکرات با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت بی‌نتیجه است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، 25 بهمن‌ماه همراه با افتتاحیه دفتر جدید اتحادیه با دستور جلسه جمع‌بندی نتایج مذاکرات اتحادیه مدغم با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه قرآنی تشکیل شد.
در این جلسه، گزارشی از روند گفت‌‌وگو با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت برای پای‌بندی به مراحل قانونی تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی و اتحاد و همدلی جهت استفاده از ظرفیت‌های عظیم مؤسسات مردمی توسط کمیته پنج نفره‌ای که بدین منظور شکل گرفته بود، ارائه شد.
همچنین در این جلسه بر لزوم همکاری و همراهی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اتحادیه مدغم به عنوان اتحادیه قانونی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی تأکید شد.
در ادامه این جلسه اعضای حاضر پیشنهادات خود را برای ارتقای فعالیت‌ها و نیز برنامه‌ریزی فعالیت‌های اتحادیه برای سال 98 ارائه دادند.
در پایان جلسه نیز مقرر شد، مواضع اتحادیه مدغم در بیانیه‌ای منتشر شود. متن این بیانیه بدین شرح است؛
«اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سومین جلسه خود طی 25 بهمن‌ماه ضمن بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های قرآن و عترت در مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی، خواستار توجه ویژه مسئولان قرآنی و فرهنگی نسبت به موارد ذیل شدند.
1ـ در راستای حفظ و ایجاد اتحاد و انسجام و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت کشور برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآن و عترت مردمی و نیز اتمام حجت با عزیزان اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت برای پای‌بندی به مبانی، اصول و قوانین مبنی بر طی شدن روند قانونی تشکیل اتحادیه مدغم، علیرغم برگزاری دو جلسۀ غیر رسمی و یک جلسۀ رسمی با آن عزیزان، به نظر می‌رسد همراهی ملموس و مؤثری توسط این اتحادیه(اتحادیه مدغم) مشاهده نگردیده و بر این اساس ضمن اعلام مجدد به اتحادیه تشکل‌ها جهت همراهی با مصوبات و روند قانونی شکل‌گیری اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، ادامۀ مسیر قانونی امور اتحادیه مدغم پیگیری جدی خواهد شد.
2ـ با استناد به مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و نیز هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مدغم و سایر اسناد موجود که به کرات و به تفصیل در جلسات متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از آنها نیز توسط رسانه‌های عمومی منتشر گردیده است اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه‌های مدغم استانی عضو آن، تنها اتحادیه فرهنگی در حوزه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت‌(ع) بوده و اتحادیه‌های قبل (مؤسسات قرآنی مردمی سازمان تبلیغات و تشکل‌های قرآنی وزارت ارشاد) و تشکیل فعالیت هرنوع تشکیلات جدید در استان‌ها یا مرکز کشور با نام اتحادیه و یا سایر عناوین در این حوزه فاقد وجاهت قانونی است.
3ـ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت کشور(اتحادیه مدغم) با اعتقاد به اصل اتحاد و همدلی همه مسئولان صادق و فعالان دلسوز در خدمت شایسته و در خور شأن به مؤسسات قرآنی تمام توان خود را برای هم‌افزایی و جلب مشارکت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی در چارچوب قوانین جاری اساسنامه اتحادیه و مصوبات مجمع عمومی مصروف خواهد داشت.
4ـ از تمامی مسئولان و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی ذیربط و به ویژه شورای توسعه قرآنی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود با تأکید و پایبندی قاطع نسبت به مصوبات قانونی موجود، نسبت به همکاری با شبکه عظیم اتحادیه‌های مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت در سطح کشور و استان‌ها و اعضای آنها اهتمام جدی و ویژه داشته باشند.
5ـ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور(اتحادیه مدغم) از رئیس، دبیر و اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار دارد تا با عنایت به ضرورت حضور نمایندگان منتخب مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به عنوان مرجع قانونی و بی‌بدیل توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور در آن کانون تصمیم‌گیری و مشارکت مؤثر در تأمین مطالبات این حوزه، با تأکید بر مصوبات متقن شورا و اسناد غیر قابل خدشه دبیرخانه مربوطه، زمینه لازم برای حضور نمایندگان معرفی شده توسط این اتحادیه را در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی فراهم آورند.
6- بار دیگر اعلام می‌شود اعتبارات اختصاص یافته توسط شورای توسعه قرآنی کشور و صندوق قرآنی مربوطه، به مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت و هرگونه فعالیت‌های قرآن و عترت مردمی، صرفاً از طریق این اتحادیه و اتحادیه‌های استانی آن انجام گیرد.
هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور»
انتهای پیام

captcha