وظیفه اتحادیه مدغم کشور مطالبه‌گری حقوق مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3790934
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
خاکساری:

وظیفه اتحادیه مدغم کشور مطالبه‌گری حقوق مؤسسات قرآنی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان گفت: از هیئت مدیره اتحادیه مدغم انتظار می‌رود مطالبه مدیران عامل اتحادیه‌های 31 استان را در کنار مطالبات مدیران مؤسسات قرآنی که همان به سرانجام رساندن اتحادیه مدغم است را تا رسیدن به مقصد نهایی، پیگیری کند.

حسین خاکساری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا؛ گفت: حدود هفت سال است که بحث ادغام در دوره‌های مختلف مطرح بود تا اینکه در سال گذشته پیگیری روند ادغام اتحادیه‌ها از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شد و در 31 استان کشور، اتحادیه مدغم شکل گرفت و در روند شکل‌گیری ادغام و مراحل برگزاری مجمع نیز نمایندگانی از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی و همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و نظارت کردند و صورت‌جلسات به امضای نمایندگان رسیده است.

وی افزود: در مرحله ادغام اتحادیه‌های کشوری با توجه به اینکه موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسیده و مراحل قانونی خود را طی کرده است این امر محقق نشد، در صورتی که اگر روند ادغام اتحادیه‌ها غیر قانونی بود، مجمع اتحادیه مدغم استان‌ها برگزار نمی‌شد، آنچه مسلم است عملیاتی نشدن ادغام در مرحله نهایی به دلیل برخی مسائل مختلف است که در این مجال نمی‌گنجد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیان کرد: قانوناً اتحادیه مدغم، اتحادیه‌ای است که مورد قبول همه اتحادیه‌های استانی باشد، لذا اتحادیه‌های قبلی محلی از اعراب ندارند و همه مؤسسات و اتحادیه‌های استانی باید زیر نظر اتحادیه مدغم به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: از مسئولان انتظار می‌رود پس از این همه صرف وقت و هزینه وارد عمل شوند و ادغام را به رسمیت بشناسند تا مدیران قرآنی به جای پرداختن به حاشیه‌ها به اصل ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با تهاجم فرهنگی بپردازند.

خاکساری بیان کرد: از هیئت مدیره اتحادیه مدغم نیز انتظار می‌رود مطالبه مدیران عامل اتحادیه‌های 31 استان را در کنار مطالبات مدیران مؤسسات قرآنی که همان به سرانجام رساندن اتحادیه مدغم است و نتیجه‌ای جز حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه قرآنی را به دنبال ندارد، تا رسیدن به مقصد نهایی پیگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه مدغم در مدت کوتاه شکل‌گیری آن، گفت: اتحادیه مدغم در این مدت فعالیت خوبی داشته است و توانسته در همین مدت کم ساختمانی مجزا برای اتحادیه درنظر بگیرد و چند مصوبه نیز داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان عنوان کرد: امید است نمایندگانی از اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور داشته باشند تا در زمینه تخصیص بودجه و حمایت از مؤسسات قرآنی پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آید.

انتهای پیام

captcha