اعلام مصوبات دومین جلسه کمیته پیگیری مطالبات مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها
کد خبر: 3792635
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

اعلام مصوبات دومین جلسه کمیته پیگیری مطالبات مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مصوبات دومین جلسه کمیته پیگیری مطالبات مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ دومین جلسه کمیته پیگیری مطالبات مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها اول اسفندماه، با حضور اعضایی چون «امیرحجت مرادی» از اتحادیه‌ گیلان، «محمد الهی»، از اتحادیه خراسان جنوبی، «حجت‌الاسلام مهدی امیدیان» از اتحادیه لرستان برگزار در یکی از مجموعه‌های قرآنی تهران برپا شد.

طی این جلسه در خصوص ارائه قالب و طرح به سازمان دارالقرآن الکریم برای انجمن خانه‌های قرآن و عترت و انجمن قرآنیان به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و هدر رفت زمان، نحوه عضوگیری آنها بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، به ایکنا؛ گفت: حتی پیشنهاد داریم که این انجمن‌ها برای قاریان و حافظان نیز راه‌اندازی شود؛ زیرا بخشی از مطالبات و دغدغه‌های آن‌ها تخصصی است که نیازمند وجود چنین انجمن‌هایی هستند تا پیگیر دغدغه‌های آنها باشند؛ دغدغه‌هایی که شاید مجموعه مؤسسات نتوانند پیگری آنها باشند. لذا چارچوب اولیه فراهم شد و جمع‌بندی نهایی، آیین‌نامه‌، شیوه‌نامه‌ و اساسنامه این انجمن به سومین جلسه این کمیته موکول شد.

وی ادامه داد: دومین موضوع بحث‌شده در این جلسه، نگاه به عملکرد و موضع‌گیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره جلسه اخیر آن‌ها در روز پایانی بهمن‌ماه درباره بحث ادغام اتحادیه‌ها بود. این شورا نباید فرآیند ادغام را زیر سؤال ببرد، چیزی که از مصوبه خود است و کلیات اساسنامه آن را تأیید کرده بود و برای رفع برخی از موارد اختلافی به هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی ارجاع داده شد و دوباره به شورا فرستاد شده و سندهای آن نیز موجود است.

امیدیان بیان کرد: دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان تبلیغات سلامی و معاونت قرآن و عترت ارشاد با حمایت شورای توسعه به این مسیر رسیدند و و آیا با همه این فرآیندها و هزینه‌های بیت‌المال جای این نیست که به این مسئله خاتمه دهند و به جای اینکه جلساتی از شورای توسعه دوباره صرف ادغامی شود که از سال 94 تصمیم نهایی در این باره گرفته شد، صرف توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و حل دیگر مشکلات و معضلات جامعه قرآنی و تصمیم‌گیری در آن موضوع‌ها شود.

وی با اشاره به مستنداتی از حضور مخالفان ادغام اتحادیه‌های کشوری، ادامه داد: 89 جلسه از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی انجام شد و شش جلسه مخالفان ادغام اتحادیه‌ها حضور پیدا نکردند. همچنین شش جلسه از سوی کمیته پیگری مدیران اتحادیه در خصوص برگزاری مجمع عمومی اتحادیه کشوری برپا شد که مخالفان ادغام در حدود یک یا دو جلسه آن حضور پیدا نکردند.

امیدیان با اشاره به مصاحبه سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با ایکنا؛ در آذرماه سال 94 با موضوع اینکه «فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی منطبق با منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: از فرآیند ادغام رضایت خود را اعلام می‌کنند و همچنین طی شماره 2917 روزنامه اعتدال اطلاع‌رسانی شد که «اساسنامه اتحادیه مدغم در شورای توسعه تصویب شد» و دستگاه و یا فرد و افرادی آن را تکذیب نکردند و حتی براساس مصوبه جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کلیات اساسنامه اتحادیه مدغم قرآنی کشور تأیید شد.

وی افزود: همچنین طی سال 1396 نیز نامه‌ای از سوی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت به وزیر ارشاد ارجاع شد که به معاونت وقت قرآن و عترت ارشاد رفت؛ این نامه پس از تشکیل ادغام در 23 استان بود که طی آن نامه پاسخی داده شد که این مجامع عمومی استان‌ها با حضور علی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها، بدون اعتراضی تشکیل شد و جریان انتخابات سالم بوده است.

وی تأکید کرد: چه دلیلی دارد که با این همه مستندات دوستان در دبیرخانه شورای توسعه تعلل می‌کنند و به جای اینکه وقت خود را صرف مواردی کنند که به توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور بیانجامد و مشکلی از مشکلات جامعه حل کند، به دنبال این حواشی و بازگشت به عقب هستند.

یادآور می‌شود، سومین جلسه این کارگروه، صبح دوشنبه، ششم اسفندماه، در یکی از مجموعه‌های قرآنی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha