مشارکت مسلمانان در نظافت 250 خیابان بریتانیا
کد خبر: 3793088
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

مشارکت مسلمانان در نظافت 250 خیابان بریتانیا

گروه بین‌الملل – با نزدیک شدن روز دیدار از مساجد در بریتانیا، گروهی از داوطلبان مسلمان به پاکسازی خیابان‌های اطراف مساجد پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اکلسیا؛ داوطلبان مسلمان در شهرهای مختلف انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی خیابان‌های اطراف 250 مسجد  را نظافت کردند.

این اقدام داوطلبانه در آستانه روز درهای باز مساجد بریتانیا موسوم به «از مسجد من دیدن کنید» (Visit My Mosque Day) انجام شد که 3 مارس (12 اسفند) برگزار خواهد شد.

«هارون خان»، رئیس شورای مسلمانان بریتانیا، که برگزار‌کننده این مراسم است، در این باره گفت: شما از هر دین و فرهنگی باشید، توجه به پاکیزگی محیط زیست اطراف محل زندگی می‌تواند عاملی انسجام‌بخش باشد که جوامع مختلف را گرد هم می‌آورد.

وی افزود: خوشحالیم که به کمپین بزرگ پاکسازی بهاره بریتانیا کمک می‌کنیم و امیدواریم برنامه بازدید از مساجد با توجه به محیط زیست در پنجمین سال برگزاری، توجه عمومی را به نقش دین در حمایت از محیط‌ زیست جلب کند.

سال گذشته 200 مسجد در سرتاسر بریتانیا برای آشنایی غیر‌مسلمانان با آداب و عقاید اسلامی، درهای خود را بر روی عموم مردم باز کردند. پیش‌بینی می‌شود امسال مساجد بیشتری به این برنامه بپیوندند.
انتهای پیام
captcha