فرار 12 هزار زن و کودک از آخرین مناطق تحت سیطره داعش
کد خبر: 3796282
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کمیته نجات بین‌الملل خبر داد؛

فرار 12 هزار زن و کودک از آخرین مناطق تحت سیطره داعش

گروه بین‌الملل ـ کمیته غیردولتی نجات بین‌الملل اعلام کرد که از 15 اسفندماه تاکنون 12 هزار زن و کودک از آخرین مناطق تحت سیطره داعش در شرق سوریه فرار کرده و به اردوگاه‌های آوارگان پناه برده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، براساس گزارش این کمیته که امروز(18 اسفند) منتشر شد: وضعیت  اردوگاه‌های آوارگان به دلیل خیل عظیم آوارگان به سوی آن‌ها در معرض فروپاشی و انفجار قرار گرفته است.
 
کمیته نجات بین‌الملل اعلام کرد: از آغاز ماه دسامبر میلادی که نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات خود علیه آخرین پایگاه‌های داعش در شرق سوریه را آغاز کرده‌اند، تاکنون بیش از 55 هزار نفر به این اردوگاه‌ها وارد شده‌اند.

میستی بوسفیل، مسئول کمیته نجات بین‌الملل در این باره گفت: هیچ کس باور نمی‌کند که این تعداد زیاد زن و کودک در اسارت داعش در منطقه «باغوز» در شرق سوریه بوده‌اند.
 
وی افزود: این کمیته و آژانس‌های دیگر، تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی به آوارگان انجام می‌دهند، اما وضعیت در اردوگاه‌های «الهول» و «الروج القریب» در استان «حسکه» سوریه که محل پذیرایی آوراگان است، بسیار اسف‌بار بوده و دیگر آمادگی پذیرش را ندارد.

بر اساس گزارش كميته نجات بین‌الملل و صنىوق كودکان سازمان ملل(یونیسف)، طی هفته‌های اخیر تاکنون ده‌ها کودک در مسیر رسیدن به اردوگاه‌ «الهول»  جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha