آغاز دوباره پروازهای کابل - دهلی از حریم هوایی پاکستان
کد خبر: 3796778
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

آغاز دوباره پروازهای کابل - دهلی از حریم هوایی پاکستان

گروه بین‌الملل ــ اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرد که پروازهای کابل- دهلی از حریم هوایی پاکستان که پیش از این متوقف شده بود،‌ دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اطلس» افغانستان؛ پیش از این در نتیجه تشدید تنش میان هند و پاکستان پس از کشته شدن 40 نفر از مردم هند در نتیجه انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کشمیر تحت کنترل این کشور، پروازهای کابل - دهلی از فضای پاکستان متوقف شده بود.

این در حالی است که امروز 19 اسفند (10 مارس) اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرده که پس از توقف 9 روزه پروازهای کابل - دهلی از طریق فضای پاکستان، فردا 20 اسفند (11 مارس) دوباره آغاز می‌شود.

این اداره همچنین می‌گوید، با آغاز دوباره پروازها از طریق فضای پاکستان به دهلی‌نو(پایتخت هند)، قیمت بلیت‌ها نیز کاهش می‌یابد. این در حالی است که پس از توقف پروازها از طریق فضای پاکستان به دهلی، قیمت بلیت‌ها تا دو برابر افزایش یافته بود.

گفتنی است، در پی انفجار در کشمیر تحت کنترل هند،‌ این کشور تعرفه 200 برابری بر واردات محصولات پاکستان تعیین کرد. همچنین دو هواپیمای جنگی هندوستان مقر جیش محمد در پاکستان را مورد اصابت قرار دادند که این جنگنده‌ها توسط نیروهای پاکستانی سرنگون و یک خلبان اسیر شد که پس از یک روز به هند تحویل داده شد.

انتهای پیام

captcha