«رحیم خاکی» در دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور تجلیل شد
کد خبر: 3801328
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

«رحیم خاکی» در دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور تجلیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور که عصر امروز، 17 فروردین‌ماه در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، از رحیم خاکی، خادم القرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد.

به گزارش ایکنا؛ در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور که عصر امروز شنبه، 17 فروردین‌ماه در سالن کنفرانس خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد، از رحیم خاکی، خادم‌القرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم تجلیل و قدردانی شد.

«رحیم خاکی» در دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور تجلیل شد

این مراسم با حضور اساتید، مدیران و فعالان جامعه قرآنی همچون؛ حبیب مهکام، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه پیری، عبدالهادی فقهی زاده، محمد خواجوی،‌ سیدمحسن موسوی بلده،‌ احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری، بهروز یاریگل، اکبر توپچی و...و به بهانه آغاز سال نو برگزار شد.

یادآوری می‌شود، رحیم خاکی، قاری بین‌المللی قرآن متولد ۱۳۵۳ است. روان‌خوانی و قرائت قرآن را از کودکی نزد پدرش فرا گرفت و در جلساتی که در منزل پدری برگزار می‌شد، با صوت زیبا قرآن را به سبک استاد عبدالباسط تلاوت می‌کرد و پس از مدتی با تقلید از استاد منشاوی سبک او را برگزید.

خاکی پس از اخذ مدرک دیپلم در شهرستان مراغه به تهران آمد و در دانشگاه علامه طباطبایی در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی پذیرش شد و در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران و عضو هئیت علمی جهاد دانشگاهی است.
او دوره‌های تخصصی تجوید و قرائت را در حضور اساتید برجسته به ویژه استاد «علی‌اکبر حنیفی» تکمیل کرد و خود نیز به تدریس فن قرائت در مساجد و محافل پرداخته و در عین حال از کارشناسان صدا و سیما در رشته تجوید و قرائت است.
خاکی در سال ۱۳۷۳ رتبه نخست مسابقات دانشجویان کشور را کسب کرد و در سال ۱۳۷۹ با کسب رتبه اول مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی راه یافت. وی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سوریه در سال ۱۳۷۶ و همچنین رتبه‌دار مسابقات بین‌المللی تهران در سال ۱۳۷۹ است.
او مؤسس و مدیرعامل خبرگزاری قرآن(ایکنا)، مؤسس و مدیرعامل دو هفته نامه خبری «رایحه»، دبیر اولین و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مشاور امور قرآنی وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی نیز بوده است.

رحیم خاکی در بیست و سومین همایش تجلیل از خادمان قرآن که 29 بهمن ماه 97 در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد به عنوان خادم برگزیده قرآن تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha