مسابقات قرائت دارالقرآن‌های شیعه و سنی در پاکستان
کد خبر: 3801584
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
در آستانه رمضان برگزار می‌شود؛

مسابقات قرائت دارالقرآن‌های شیعه و سنی در پاکستان

گروه بین‌الملل ـ با همکاری خانه فرهنگ ایران و دارالقرآن «اقراء» كویته، به مناسبت ماه شعبان و در آستانه ماه رمضان، مسابقات قرائت قرآن دارالقرآن‌های شیعه و سنی در شهر کویته پاكستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این خبر در پی دیدار عبدالرزاق، از قاریان برجسته شهر كویته و نیز ابراهیم کاسی، قاری بین‌المللی پاکستان و مسئول دارالقرآن «اقراء» با كوروش عقدایی، مسئول خانه فرهنگ ایران در كویته عنوان شد.

در این دیدار مسئول خانه فرهنگ كشورمان با اشاره به فعالیت‌های گسترده ایران برای گسترش و ترویج علوم و فنون قرآنی در داخل و خارج از کشور، گفت: خانه فرهنگ ایران در کویته به منظور نشان دادن اتحاد و همبستگی بین مسلمانان، در نظر دارد به مناسبت ماه شعبان و در آستانه ماه رمضان، مسابقات قرآنی را با همکاری دارالقرآن‌های شهر کویته (اعم از اهل سنت و تشیع) برگزار كند.

در ادامه این دیدار هر یک از فعالان قرآنی پاكستانی با ابراز قدردانی از ابتکار عمل خانه فرهنگ ایران، آمادگی خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات اعلام كردند.

پس از آن هم درباره جزئیات برگزاری این مسابقه تبادل نظر و مقرر شد این دور از مسابقات قرآنی در دو گروه 5 نفره در روز پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری، با حضور علما، روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی شهر کویته، در خانه فرهنگ ایران برگزار شود.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha