آخرین آمار وزارت بهداشت سودان از شمار کشته‌شدگان در تظاهرات
کد خبر: 3806563
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

آخرین آمار وزارت بهداشت سودان از شمار کشته‌شدگان در تظاهرات

گروه بین‌الملل ـ وزارت بهداشت سودان آمار کشته‌شدگان در تظاهرات این کشور از دسامبر 2018 تا آوریل 2019 را 53 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری yenisafak.com؛ براساس آمار وزارت بهداشت سودان، 734 نیز در طی تظاهرات‌های اخیر این کشور زخمی شده‌اند.

خبر دیگر از سودان حاکیست که «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور پس از وخامت حال وی به خارج از زندان «کوبر» منتقل شده است.

روزنامه سودانی «آخر لحظه» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که البشیر از چند نوع بیماری رنج می‌برد و به همین دلیل به خارج از زندان منتقل شده تا تحت درمان یک تیم پزشکی متشکل از متخصصان داخلی، گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب قرار گیرد.

همچنین، سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که این شورا به دنبال حکومت نیست و دوره انتقالی دو سال یا شاید کمتر خواهد بود.

شمس‌الدین کباشی گفت: این شورا برای فراهم کردن شرایطی جهت تکمیل روند تغییر تلاش می‌کند و به دنبال حکومت کردن نیست.

وی افزود: وجوه مشترک‌ بسیاری با گروه‌های آزادی و تغییر وجود دارد و دوره انتقالی دو ساله بوده و ممکن است کمتر شود اما هرگز بیشتر از این نخواهد بود.

ارتش سودان، عمر البشیر را 22 فروردین‌ماه پس از چند هفته تظاهرات در این کشور و در نهایت در پی تجمع یک هفته‌ای مردم مقابل مقر وزارت دفاع عزل کرد.

انتهای پیام

captcha