15 كشته بر اثر انفجار انتحاری جدید در سریلانکا
کد خبر: 3806621
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

15 كشته بر اثر انفجار انتحاری جدید در سریلانکا

گروه بین‌الملل ـ پلیس سریلانکا امروز اعلام کرد که در پی یک انفجار انتحاری در مخفیگاه افراد مسلح در این کشور، 15 نفر از جمله 6 کودک کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، پلیس سریلانکا امروز(7 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد: در پی محاصره مخفیگاه افراد مسلح از سوی نیروهای امنیتی در شرق سریلانکا، این افراد اقدام به انفجار انتحاری کردند که در آن 15 نفر از جمله 6 کودک کشته شدند.

پلیس اعلام کرد: شامگاه جمعه در نزدیکی منطقه «کالمونای»، در شرق سریلانکا، سه فرد مسلح در یک مخفیگاه اقدام به انفجار مواد منفجره کردند که در نتیجه این حملات انتحاری سه زن و 6 کودک جان باختند.

همچنین براساس گزارش پلیس سریلانکا، جسد سه مرد دیگر نیز که به نظر می‌رسید دست به اقدامات انتحاری زده باشند، در بیرون منزل مسکونی پیدا شده است.

یادارو می‌شود اول اردیبهشت‌ماه سال جاری و در روز عید پاک مسیحیان سه کلیسا و چهار هتل در سریلانکا هدف انفجار قرار گرفت که ابتدا اعلام شد در این حوادث 350 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند، اما مقامات سریلانکایی اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان حمله‌های تروریستی اخیر در طول مراسم عید پاک مسیحیان حدود 100 نفر کمتر از ارقام اعلام شده است.
 
در بین کشته‌شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا، تعدادی اتباع خارجی نیز وجود داشت. همچنین، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حملات انتحاری را برعهده گرفت. 

 انتهای پیام
captcha