انتقاد از اقدام توهین‌آمیز در آلمان به اسم آشنایی با اسلام
کد خبر: 3812633
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

انتقاد از اقدام توهین‌آمیز در آلمان به اسم آشنایی با اسلام

گروه بین‌الملل- درج مطالبی درباره اسلام روی زیرلیوانی‌های مخصوص مشروبات الکلی با آنکه ظاهراً برای آشنایی مردم با اسلام انجام شده، با انتقاد مسلمانان آلمان مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه‌وله؛ این اقدام که در مناطق مینتال (Maintal) و اوفنباخ (Offenbach) در نزدیکی شهر فرانکفورت آلمان انجام شده، انتقاد مسلمانان این کشور را برانگیخته است.
 
بر روی این زیرلیوانی‌ها سوالاتی درباره اسلام نوشته شده و در زیر آنها یک کد QR وجود دارد که با اسکن آن، استفاده‌کننده به وبسایت شورای شهر وصل می‌شود و در آنجا پاسخ سوالات قابل دسترسی است.

طراحان این اقدام تصور می‌کردند این امر باعث گفتگو و درک بیشتر اسلام شود، اما این کار نتیجه عکس داشته است. «صالح تاشدیرک» رئیس شورای مشورتی شهر مینتال معتقد است که نباید اسلام با مشروبات الکلی ربط داده شود.

وی در گفتگو با اشپیگل آنلاین گفت: به نظر من گفتگوی دینی و تبادل آرا خوب است اما چرا برای این کار باید به مشروب فروشی رفت؟ وی افزود: می‌شد با استفاده از کارت پستال یا تبلیغ روی اتوبوس‌ها این کار را کرد. برای این کار با ما مشورت نکرده‌اند.

از سوی دیگر «ربان کلوگر» که بانی این اقدام بوده، می‌گوید: سوالات و جواب‌ها را خود مسلمانان طراحی کرده‌اند. وی افزود: قصد ما این نیست که اسلام را به مشروبات الکلی مرتبط کنیم.
 
انتهای پیام
captcha