ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر آمریکا ندارد/ مقاومت از منظر قرآن
کد خبر: 3814116
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم:

ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر آمریکا ندارد/ مقاومت از منظر قرآن

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه از دید قرآن، خوی استکباری مساوی با تهاجم است گفت: ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر آمریکا ندارد.

یوسفی/ تکمیلیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم امروز دوم خردادماه در نشست علمی«روش‌های مقاومت در برابر آمریکا در منطقه غرب آسیا» در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه گفت: رهبری مقاومت را نظریه دانستند و درخواست تبیین نظری و عملی آن را داشتند لذا از وظائف نهادهایی مانند دفتر تبلیغات این است که در این زمینه قدم بردارد و همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن که در دستور کار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن است در این راستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصطلاح مقاومت در قرآن نیست ولی جهاد هست بیان کرد: مقاومت از منظر قرآن به معنای ایستادگی، صبوری و بردباری در برابر مهاجم است؛ این اصطلاح از سوی رهبری بسیار هوشمندانه است زیرا ما در عصر غیبت جهاد ابتدایی نداریم؛ امام خمینی هم که به ولایت مطلقه فقیه معتقد بود می‌فرمود هر چیزی که جزء اختیارات امام معصوم است برای ولی فقیه ثابت است جز جهاد ابتدایی.

یوسفی مقدم تصریح کرد: مقاومت با جهاد دفاعی مرتبط است ولی مفهومی عام تر دارد؛ در جهاد دفاعی وظیفه همه هست تا در آن شرکت کنند و مقاومت هم نوعی جهاد دفاعی با گستره بیشتری است زیرا مقاومت علاوه بر جنگ سخت، جنگ نرم و اقتصادی و ... را هم شامل می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه مقاومت امروز در کشور تبدیل به نظریه شده است افزود: بنده معتقدم که مفاد آیات قرآن به ما می‌رساند که خوی استکباری با تهاجم مساوی است؛ یعنی اگر نظام و انسانی استکباری شد حقیقت وجودی او مبتنی بر تهاجم بر دیگران و سلطه و استعمار بر دیگران است بنابراین جریان استقلال‌خواه برای او قابل تحمل نیست مخصوصا اگر این جریان در منطقه سوق الجیشی مانند ایران باشد.

این قرآن‌پژوه با بیان اینکه این تعبیر که ترامپ هویت بی نقاب آمریکاست تعبیری کاملا دقیق است تصریح کرد: امروز ایران سیاست آمریکا در منطقه را مضمحل کرده است طبیعی است که نتوانند ما را تحمل کنند.

یوسفی مقدم با بیان اینکه ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد لذا لازم و ضروری است که ابعاد و اضلاع این نظریه تبیین شود اظهار کرد: امام تعبیر شیطان بزرگ را برای آمریکا بیان کردند و همه ویژگی‌های شیطان که در قرآن هست با نظام سلطه همخوانی دارد.

انتهای پیام

captcha