تفسیر سوره حمد در شب‌های قدر مانیل + عکس
کد خبر: 3814918
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

تفسیر سوره حمد در شب‌های قدر مانیل + عکس

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین هم‌زمان با شب‌های قدر جلسه تفسیر سوره حمد و آموزش تجوید با حضور روحانی اعزامی از ایران در مانیل برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا دستمالچی، روحانی اعزامی از ایران برگزار شد و بانوان قرآن‌آموز دارالقرآن رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در آن حضور یافتند.

در این کلاس نکاتی درباره تجوید قرآن به شرکت‌کنندگان اعلام شد و بخشی از آن به تفسیر سوره حمد اختصاص یافت. همچنین در پایان شرکت‌کنندگان هدایایی دریافت کردند.

بنا بر این گزارش؛ کلاس‌های دارالقرآن رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین از دو سال پیش به همت تندیس تقوی، معاون انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل در محل رایزنی فرهنگی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها ابتدا انگشت شمار بودند؛ اما در حال حاضر تعداد آنان افزایش یافته و 15 نفر از بانوان شیعه از نقاط مختلف مانیل در آن شرکت می‌کنند.

این کلاس‌ها روزهای پنج شنبه هر هفته قبل از برنامه دعای کمیل در محل رایزنی فرهنگی برگزار و در آن پیشرفت قرآن‌آموزان هر دوره با برگزاری آزمون تأیید و مشخص می‌شود.

بانوان شرکت‌کننده دوره آموزش روخوانی قرآن را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در حال گذراندن دوره پیشرفته تجوید و تدبر در قرآن هستند.

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین امیدوار است که پس از پایان این دوره‌ها، قرآن‌آموزان بتوانند به عنوان مدرس قرآن در سطح شهر بزرگ مانیل به آموزش قرآن به دیگر مسلمانان و شیعیان بپردازند.

پشتکار و جدیت این قرآن‌آموزان قابل تقدیر است و برخی از آنان هر هفته برای رسیدن به کلاس‌ها سه ساعت در راه هستند تا بدون وقفه در آن شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha