طرح آمریکا برای پایان فعالیت آنروا در فلسطین
کد خبر: 3815166
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

طرح آمریکا برای پایان فعالیت آنروا در فلسطین

گروه بین الملل ـ بنابر اعلام یک منبع نزدیک به کاخ سفید، پایان فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) یکی از اهداف کنفرانس بین‌المللی اقتصادی منامه است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، یک منبع نزدیک به کاخ سفید به تشریح جزئیات کنفرانس اقتصادی منامه پرداخت و اعلام کرد: این کنفرانس اگرچه متمرکز بر جوانب اقتصادی است، اما اهداف سیاسی نیز دارد.
 
براساس اعلام این منبع، پایان فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) یکی از اهداف کنفرانس اقتصادی منامه است که قرار است تیرماه سال جاری در چارچوب طرح «معامله قرن» برگزار شود.
 
روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» نیز در این زمینه نوشت: محور اصلی برنامه‌های این کنفرانس، شکستن دایره درگیری‌ها، جایگزینی کمک‌رسانی با توسعه و تکیه بر توسعه پایدار است.

این منبع اعلام کرد: بازسازی اردوگاه‌های آوارگان در کرانه باختری به‌عنوان شهرک‌های همیشگی فلسطینیان و جایگزینی برنامه‌های آنروا در زمینه آموزش و توزیع بسته‌های غذایی با برنامه‌های توسعه پایدار با مدیریت سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی تحت مدیریت دولت فلسطین از برنامه‌های پیشنهادی ترامپ در سطح عملی خواهد بود.

بر اساس اظهارات هفته گذشته «جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه در شورای امنیت سازمان ملل، یکی از محورهای اصلی این نشست، پایان کار آنروا خواهد بود که دولت آمریکا مدعی است که این نهاد بین‌المللی عامل اصلی ادامه درگیری‌ها است.

گفتنی است، طرح موسوم به «معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی ـ فلسطینی است و در همین راستا، منامه، پایتخت بحرین طی روزهای 4 و 5 تیرماه سال جاری میزبان کنفرانس بین‌المللی اقتصادی با عنوان «صلح به خاطر شکوفایی» خواهد بود که به ادعای مقامات آمریکایی، هدف آن جذب سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی‌نشین است.
 
این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت از طرح آمریکایی معامله قرن و نشست اقتصادی بحرین انتقاد و تاکید کرد: معامله قرن یا همان معامله ننگ و نشست اقتصادی که ماه آینده برگزار می‌شود به جهنم خواهند رفت.
 
عباس تصریح کرد: هر کسی که خواستار حل موضوع فلسطین است باید ابتدا با موضوع سیاسی شروع کند نه آنکه توهم‌های میلیاردی را که هیچگونه اظهارنظری درباره آن نمی‌کنیم به فروش برساند.

وی که در مراسمی با حضور مقامات و شخصیت‌های اقتصادی در رام‌الله صحبت می‌کرد، افزود: موضوع ما گام به گام به پیش می‌رود و به خواست خدا به زودی به کشور مستقل فلسطین خواهیم رسید که پایتخت آن قدس شریف خواهد بود و معامله قرن یا معامله ننگ به خواست خدا به جهنم خواهد رفت و نشست اقتصادی که به دنبال برگزاری آن طی ماه آینده (در بحرین) هستند نیز به جهنم می‌رود.

انتهای پیام
captcha