لغو جشنواره غذا در آلمان جنجال برانگیز شد
کد خبر: 3815843
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

لغو جشنواره غذا در آلمان جنجال برانگیز شد

گروه بین‌الملل ـ لغو جشنواره غذاهای بین‌المللی به خاطر تقارن با ماه رمضان در آلمان جنجال برانگیز شده و اعتراض راستگرایان افراطی را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا؛ مسئولان یک مدرسه در شهر «آشافنبورگ»(به آلمانی: Aschaffenburg) در ایالت بایرن آلمان اعلام کرده‌اند به دلیل لغو فستیوال(جشنواره) غذاهای بین‌المللی به خاطر تقارن با ماه رمضان، تعداد زیادی ایمیل تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند. در حال حاضر دادستان و مأموران پلیس در حال بررسی این موضوع هستند.

مسئولان مدرسه «فروبل» در شهر آشافنبورگ در ایالت بایرن قصد داشتند تا اواسط ماه جاری میلادی(ماه می)، با کمک والدین دانش‌‌آموزان، فستیوالی از غذاهای بین‌المللی برگزار کنند، اما از آنجا که گروهی از والدین به دلیل تقارن این تاریخ با ماه رمضان نمی‌توانستند در فستیوال شرکت کنند، آنها تصمیم گرفتند این فستیوال را به آغاز سال تحصیلی آینده موکول کنند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ مدیر این مدرسه گفت:« ما ۱۶۰ دانش‌آموز داریم و یک سوم از آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ همه می‌دانیم که دانش‌آموزان مسلمان و والدین آنها در طول ماه رمضان روزه می‌گیرند و غذا و نوشیدنی نمی‌خورند  به همین دلیل مسئولان مدرسه تصمیم گرفته‌اند که تاریخ برگزاری فستیوال غذا را به زمان دیگری موکول کنند.»

آن‌طور که مسئولان این مدرسه به پلیس گزارش داده‌اند؛ گروه‌های راستگرای افراطی در شبکه‌های اجتماعی از هواداران خود خواسته‌اند تا به لغو این فستیوال، اعتراض و به مسببان آن، توهین کنند.

مسئولان مدرسه فروبل اعلام کرده‌اند که پس از لغو این فستیوال، تعداد زیادی ایمیل تهدیدآمیز دریافت و افراد زیادی نیز از طریق تماس تلفنی به آنها توهین کرده‌اند.

سخنگوی پلیس در واکنش به این اتفاقات گفت: «در مجموع ۲۸ ایمیل از نقاط مختلف آلمان برای مسئولان مدرسه ارسال شده است؛ ما در حال حاضر مشغول بررسی محتوای این ایمیل‌ها هستیم و می‌خواهیم ببنیم که آیا آنطور که مسئولان مدرسه مدعی شده‌اند، جرمی اتفاق افتاده است یا خیر.»

انتهای پیام

captcha