لزوم نگاه علمی در بررسی آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3818584
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
غفاری تصریح کرد:

لزوم نگاه علمی در بررسی آسیب‌های اجتماعی

گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بحث مسائل و آسیب‌های اجتماعی باید براساس نگاه‌های علمی تصمیم‌گیری شود.

لزوم نگاه علمی در بررسی آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید حسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر و دبیر جشواره ملی هنرهای دیجیتال ظهر امروز سه‌شنبه، ۲۱ خردادماه، در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست اظهار کرد: جشنواره هنرهای دیجیتال با همکاری وزارت علوم، دانشگاه هنر و سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود. در این جشنواره هدف اصلی پرداختن به موضوعات اجتماعی است که می‌توان با نگاه‌های متعدد و از دریچه‌های مختلف به آن ورود کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه مسائل و آسیب‌های اجتماعی باید براساس نگاه‌های علمی باشد، ادامه داد: مسائل اجتماعی چندبعدی است و نیاز به نگاه عالمانه دارد. این جشنواره پیوند دانشگاه هنر و دستگاه سیاستگذار وزارت کشور را به خوبی نشان می‌دهد. از این رو این ارتباط را باید حرمت نهاد؛ وزارتخانه در این راستا تلاش می‌کند این‌گونه ارتباطات را حفظ کند و گسترش دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: در این راستا ظرفیت‌های مجامع علمی به میدان می‌آیند تا برای حفظ ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاستگذار تلاش کنند.

غلامرضا غفاری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ارتباطات دیجیتال را گسترش دهیم و از ظرفیت و توانمندی‌های علمی استفاده کنیم، گفت: اگر زندگی روزمره را رصد کنیم، به خوبی شاهد پیوند فضای مجازی با زندگی خواهیم بود. در همین راستا باید از دنیای دیجیتال حداکثر استفاده را داشته باشیم، چرا که دنیای دیجیتال در کشور ما بی‌مقدمه ورود پیدا کرده و به اطلاع‌رسانی صحیح در این عرصه نیاز داریم.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، مجموعه وزارت علوم در پی آن است که تمام ظرفیت‌های خود را در زمینه خطرات فضای مجازی در سطح کلان کشور انجام دهد؛ این فرصت و عزم جدی در کشور وجود دارد تا در مسائل پرخطر به‌خصوص خطراتی که در فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی آن وجود دارد، فرهنگ‌سازی شود.

در ادامه این نشست خبری حسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه بحث فناوری در عرصه هنر حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید از فناوری‌هایی که وارد عرصه هنر می‌شوند بیشتر استفاده کنیم؛ قطعا در این راه تعاملات معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه می‌تواند مؤثر باشد و باعث حرکت در جهت اقدامات علمی پژوهشی در این‌ عرصه شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی هنرهای دیجیتال از ۲۵ تا ۲۹ خردادماه، برگزار می‌شود و شامل پنل‌های متعددیست که از جمله آنها ارائه مجموعه آثار برتر است که بعد از فراخوان ارسال شده و شامل یک‌هزار و ۶۲۴ اثر در حوزه هنری، یک‌هزار و ۱۰۳ اثر در حوزه آزاد مسائل فرهنگ و تعداد ۵۲۱ اثر در حوزه‌ اجتماعی بوده است.

انتهای پیام

captcha