13 تیر؛ آغاز میزبانی آستان امامزادگان در طرح نشاط معنوی
کد خبر: 3820261
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

13 تیر؛ آغاز میزبانی آستان امامزادگان در طرح نشاط معنوی

گروه جامعه ــ‌ طرح نشاط معنوی از 13 تیرماه سال جاری، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)، تا 29 مرداد سال جاری، از سوی معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛‌ معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی نشاط معنوی را با هدف برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از 13 تیرماه تا 29 مردادماه سال جاری در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌کند.

مخاطبان طرح، که دختران و پسران دانش‌آموز هفت تا ۱۸ سال هستند، تا 12 تیرماه سال جاری فرصت دارند برای شرکت در طرح نشاط معنوی ثبت‌نام کنند.

مجموعه برنامه‌های طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی برگزار می‌شود که کلاس‌های آموزشی شامل معارفی (قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای‌مجازی ...)، مهارت‌های 10 گانه زندگی (مدیریت هیجان و کنترل خشم ، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و...) و   فنی و هنری است.
 
طرح نشاط معنوی هر ساله به شیوه‌ای مرسوم برگزار و طی آن کلاس‌های آموزشی و تفریحی در داخل بقعه با حضور استادان و مربیان برای گروه‌های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌شد، اما در تابستان سال جاری علاوه بر این روش، با برخی تغییرات نیز روبروست و در تعامل با نهادهایی همچون بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های خودجوش فرهنگی و... مسئولیت ثبت‌نام دانش‌آموزان، هزینه‌های اجرایی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری برعهده دستگاه‌های مذکور است و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قرار دادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه‌های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی ‏- معارفی و همچنین پذیرایی در این طرح مشارکت می‌کنند.
 
همچنین بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت اردویی دارند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغان اعزامی، برای برپایی خیمه معرفت در آنها اقدام می‌شود.
 
برای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان در طرح نشاط معنوی از حضور مبلغان اعزامی و بومی و مربیان سبک زندگی اسلامی، که طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در قم آموزش دیده‌اند و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام
 

 

captcha