فردا؛ آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره)
کد خبر: 3820403
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
ویژه طلاب ساکن استان قم صورت می‌گیرد؛

فردا؛ آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره)

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی، تبلیغی جامعةالزهرا(س) از آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه بانوان طلبه ساکن استان قم خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی، معاون فرهنگی، تبلیغی جامعةالزهرا(س) با اشاره به آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) از فردا، 29 خردادماه، اظهار کرد: این طرح به همت اداره‌کل امور فرهنگی ویژه خواهران طلبه حضوری و غیرحضوری ساکن استان قم برگزار می‌شود و ان‌شاءالله درآینده طرح‌هایی ویژه طلاب غیرحضوری، مبلغان، دانش‌آموختگان و غیره در سایر استان‌ها نیز معرفی و ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: انتظار می‌رود دانش‌پژوهان بعد از گذراندن این دوره به آثاری از جمله، تقویت ایمان و وابستگی به دین، مواجهه صحیح با آموزه‌های اسلامی، کسب توانمندی لازم در دفاع از آموزه‌های دینی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغی، به‌ دست‌آوردن شجاعت اندیشه‌ورزی و آزاد‌اندیشی دست پیدا کنند.  
حجت‌الاسلام‌ تهرانی، هدف از برگزاری این طرح را ترویج نهضت کتاب‌خوانی، مطالعه و مباحثه، تقویت تفکر و نشر اندیشه‌های متعالی ناب اسلامی در سطح حوزه‌های علمیه، جهت‌دهی و ساماندهی مطالعات بانوان طلبه در اوقات فراغت بیان کرد.
وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب(مدظله‌ العالی) در دیدار با علما و روحانیون در سال ۱۳۸۳، گفت:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند «من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه طلاب و همه اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ رضوان‌الله‌علیه گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ .... در آثار ایشان این رشحه معنوى، توحیدى و سلوک کاملا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتاب‌هاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود ..... مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید».
معاون فرهنگی، تبلیغی جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: با توجه به این بیانات رهبر فرزانه انقلاب، شرکت در این طرح برای طلاب ضروری است. علاقه‌مندان از ۲۹ خرداد تا اول تیرماه می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اتاق اندیشه مطهر واقع در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی یا مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جامعةالزهرا(س)، سامانه فرهنگی به آدرس https://farhangi.jz.ac.ir ثبت‌ نام کنند.
وی گفت: جلسه توجیهی طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه طلاب شرکت‌کننده در تاریخ ششم تیرماه سال جاری از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود که در این نشست، کلیاتی درباره منظومه فکری استاد شهید مطهری و شیوه برگزاری این طرح تبیین می‌شود.
مریم بشیری
انتهای پیام
captcha