هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان
کد خبر: 3821887
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای به رسانه‌های افغانستانی که بر ضد این گروه مطالبی را منتشر می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «کشور نیوز» افغانستان؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: اگر مطالبی که بر ضد طالبان در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا یک هفته دیگر متوقف نشود، تمام کارمندان رسانه‌ مورد نظر در پایتخت و دیگر استان‌ها هدف قرار می‌گیرند و هیچ نوع مصونیتی نخواهند داشت.

در این اطلاعیه آمده است: تعدادی از رسانه‌ها در کابل و برخی استان‌ها به انتشار مطالبی می‌پردازند که در آنها از جهاد،‌ مجاهدان و طالبان به بدی یاد می‌شود و این موضوع سبب برانگیخته شدن مردم علیه آنان شده است. این مطالب در برخی از شماره‌های نشریات ادارات امنیتی کابل منتشر و تلاش می‌شود که از همین مطالب در راستای پیشگیری از جهاد در کشور استفاده شود که بیان آنها ذهن عامه مردم را به بیراهه می‌کشد و زمینه فعالیت‌های جاسوسی برای دشمن ایجاد می‌شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تأکید شد: کمیسیون امور نظامی طالبان به همه تلویزیون‌ها، رادیوها و سایر رسانه‌ها هشدار جدی می‌دهد که هر چه سریع‌تر از این اعمال خود دست بردارند.

همچنین طالبان در این اطلاعیه آورده است: اگر طی مدت زمان یک هفته، همه رادیوهای محلی (اف ام و غیر اف ام)، تلویزیون‌ها و دیگر رسانه‌ها از این گونه فعالیت‌های خود دست برندارند، طالبان این مراکز را نه به عنوان رسانه، بلکه به عنوان لانه‌های جاسوسی دشمن می‌شناسد که از طرف مجاهدان این گروه در پایتخت و استان‌ها، شهرها و ... مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند و هیچ یک از افرادی که در این مراکز فعالیت می‌کنند امنیت نخواهند داشت.

انتهای پیام

captcha