برگزاری دوره مجازی «نهج‌البلاغه‌خوانی» ویژه بانوان
کد خبر: 3827046
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

برگزاری دوره مجازی «نهج‌البلاغه‌خوانی» ویژه بانوان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) اولین دوره «نهج‌البلاغه‌خوانی» با عنوان «قرآن ناطق» را ویژه طلاب خواهر حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فاطمه حیدری، معاون تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)، 23 تیرماه از برگزاری دوره مجازی نهج‌البلاغه‌خوانی باعنوان «قرآن ناطق» خبر داد و گفت: نخستین دوره نهج‌البلاغه‌خوانی با عنوان «قرآن ناطق» ویژه بانوان برگزار می‌شود؛ به حول و قوه الهی در این دوره محدودیتی برای ثبت‌نام طلاب خواهر حوزه‌های علمیه و همین‌طور همسران طلاب نداریم.
وی اظهار کرد: در این طرح نیز مانند طرح صحیفه‌خوانی طلاب بعد از ثبت نام می‌توانند کد مربوط به خود را دریافت و با این کد در تمام فعالیت‌ها شرکت کنند.
معاون تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) ادامه داد: این دوره از بخش حکمت‌های امیرالمؤمنین(ع) آغاز می‌شود و قرار است شیوه فعالیت مانند دوره صحیفه‌خوانی باشد با این تفاوت که در این دوره میزبان تمام خواهران طلبه حوزه‌های علمیه خواهیم بود و درصدد هستیم در بخش تولید عکس نوشته به‌صورت تخصصی مفاهیم عالی نهج‌البلاغه را در قالب هنری در بیاوریم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ در این طرح طلاب می‌توانند با حفظ 40 حکمت در مسابقه حافظان حکمت نهج‌البلاغه شرکت کنند.
حیدری با اشاره به برگزاری این دوره از ابتدای مرداد تا پایان شهریورماه، اظهار کرد: خواهران طلبه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 02532116305 تماس بگیرند و یا با ارسال نام و نام خانوادگی و تحصیلات خود با آیدی @masoomiyeh کد خود را دریافت کنند.
معاون تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) یادآور شد: اولین دور طرح صحیفه‌خوانی این مؤسسه با عنوان «قرآن صاعد» به‌صورت غیرحضوری و در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی(ایتا) با حضور بیش از 160 خواهر طلبه همزمان با حلول ماه مبارک رمضان باهدف انس هرچه بیشتر طلاب با زبور آل محمد(ص) به همت همکاران معاونت فرهنگی مؤسسه برگزار شد و طی این مدت، نکات ارزشمندی در سه محور «تفسیر، مشاوره مرتبط و عکس نوشته» به‌صورت روزانه در اختیار طلاب قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از توفیقات این دوره نامگذاری روزانه فعالیت‌ها و اهدای ثواب آن به اسم یکی از شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بود که حال و هوای معنوی مضاعفی را به فعالیت‌ها می‌داد.
حیدری بیان کرد: ارائه داستان‌های کوتاه آموزنده و متناسب با دعای روز، ارائه نکات اخلاقی متناسب، طلاب را بیش از پیش مصمم به پیگیری مطالب می‌کرد به طوری‌که وقتی بخشی از یک فریضه کتاب شریف صحیفه در کانال قرار می‌گرفت، طلاب تمام صفحه و دعای حضرت سجاد(ع) را مطالعه می‌کردند و از شروح آن بهره می‌بردند. در این طرح ضمن انس با ادعیه نگاه جدیدی به مبحث دعا در برابر طلاب گشوده می‌شد و طلاب می‌توانستند نیازهای خود را با معارف عمیق صحیفه سجادیه بیابند. دوره غیرحضوری گذر از قالب‌های کلیشه‌ای چون مسابقه تستی و غیره برای رسیدن به انس با دعا بود.
استاد حوزه علمیه خواهران گفت: این طرح ابتدا با حدود 50 نفر آغاز شد ولی در پایان با حضور بیش از 160 نفر به کار خود در انتهای ماه مبارک رمضان پایان داد و به همین منظور به‌زودی آزمونی با هدف ارزیابی فعالیت‌های انجام شده از مطالب ارائه شده در قالب آزمون تستی برگزار می‌شود.
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام
captcha