جایگاه گناه در شعر فارسی به روایت قرآن
کد خبر: 3827200
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

جایگاه گناه در شعر فارسی به روایت قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ حمید‌رضا اکبری شروه، شاعر معاصر، با اشاره به جایگاه گناه در شعر فارسی به روایت قرآن، گفت: در شعر کهن و شعر معاصر، گناه هنوز هم میوه ممنوع محسوب شده و می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حمید‌رضا اکبری شروه، از شاعران معاصر، 23 تیرماه در جمع هنرمندان حلقه یاوران همت بوشهر، گفت: قرآن به‌ عنوان منبع الهام‌بخش در شعر و ادب فارسی از جايگاه رفيعی برخوردار است و بسياری از داستان‌ها در شعر و نثر فارسی به قرآن استناد می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اينکه خداوند در قرآن دليل هبوط را که گناه نخستين است زوج آدم و حوا بیان کرده و آن‌ها را در ارتکاب گناه برابر دانسته است، در روايت داستان نخستين گناه در شعر فارسی نیز شاهد وجود اين نگاه هستيم.
این شاعر معاصر با اشاره به عمل کردن به کلام خدا و بیان دقیق آن در شعر، گفت: ما  شاهد نگاه حوا به‌عنوان نخستين گناهکار نيز هستيم، نگاهی که در دوران‌های مختلف در شعر فارسی به چشم می‌خورد و گاهی بر انديشه قرآنی غلبه می‌کند و اين انديشه تا به امروز در شعر فارسی قابل مشاهده است.
اکبری شروه اظهار کرد: یک شاعر مسلمان در گام اول باید در آبشخورهای انديشه در قرآن، اديان و اسطوره و در واقع انديشه‌های مختلفی که در طول زمان شاعر‌ان را تحت نفوذ قرار داده‌اند، واکاوی کند و در گام بعدی بازخورد آن را بیان کند.
وی یادآور شد: در شعر کهن و شعر معاصر، گناه هنوز هم میوه ممنوع محسوب شده و می‌شود.
الهام مؤذنی
انتهای پیام
captcha