حضور کودکان مراکز شبه خانواده در محفل قرآنی حسینیه جماران
کد خبر: 3827791
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
همزمان با روز بهزیستی/

حضور کودکان مراکز شبه خانواده در محفل قرآنی حسینیه جماران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ همزمان با روز بهزیستی، محفل انس با قرآن کریم شب گذشته با حضور پیشکسوتان و قاریان بین‌المللی در حسینیه شماره دو جماران برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی کشور شب گذشته، 25 تیرماه، به مناسبت روز بهزیستی، محفلی را به منظور استماع تلاوت قرآن در حسینیه شماره دو جماران تشکیل داد.

آنچه این محفل را زیبا و متفاوت ساخت، حضور کودکان و نوجوانان بود، کودکانی که دنیا را در کانون گرم خانواده نچشیده‌اند، بلکه روزگار خوش کودکی را در مراکز شبه خانواده می‌گذرانند. این کودکان و نوجوانان، شاید برای اولین‌بار در یک محفل شاهد تلاوت قهرمانان قرآنی کشورمان بودند.

حضور کودکان مراکز شبه خانواده در محفل قرآنی حسینیه جماران

فعالان و پیشکسوتان قرآنی کشورمان نیز این فرصت را مغتنم دانسته و نه تنها آنان را مهمان نوای روح‌بخش خود کرده بودند، بلکه آنها ساعاتی پر از محبت و دوست داشتن را برای این کودکان رنجدیده رقم زدند.

سنگ تمام قرآنی‌ها برای کودکان مراکز شبه خانواده
دستان قاریان و حافظان، شب گذشته پر از شاخه‌های مهر و دوست داشتن بود. آنها که تا به امروز کمتر درگیر مهری شده بودند و نگاهی ناگاه بند دلشان را پاره می‌کرد،‌ از دیدن قهرمانان قرآنی، جشن شادی کوچکی با دل خود می‌گرفتند.

محفل نورانی انس با قرآن سازمان بهزیستی ویژه کودکان مراکز شبه خانواده که با حضور جمعی از اساتید، پیشکسوتان و مدیران سازمان بهزیستی و اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، همراه بود، با تلاوت عباس پورفتح، قاری نوجوان کشورمان آغاز شد و پس از آن مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی کشور و رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

در ادامه محمدمهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم، به همراه مالک آقایی، به اجرای برنامه پرداخت، اجرایی که در آن روش‌های مختلف ارائه محفوظات به حاضران نشان داده شد و سبب هیجان بسیار کودکان حاضر این محفل شد.

سنگ تمام قرآنی‌ها برای کودکان مراکز شبه خانواده
تلاوت مهدی عادلی، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان، از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود. اجرای گروه تواشیح سبیل‌الرشاد که اعضای آن را کودکان تشکیل می‌دهند، از دیگر بخش‌های این محفل نورانی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

زهرا سعیدی‌مبارکه، نماینده مجلس شورای اسلامی و حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز میهمانان این مراسم بودند. همچنین در ابتدای این مراسم یک سؤال از سوی مجری برنامه مطرح شد که «آرزو اسلامی» حافظ روشندل قرآن کریم، پاسخ صحیح آن را ارائه داده و هدیه‌ای از سوی سازمان بهزیستی و به دست زهرا سعیدی به وی اهدا شد. 

حضور کودکان مراکز شبه خانواده در محفل قرآنی حسینیه جماران
یادآور می‌شود این محفل نورانی در حسینیه شماره دو جماران برگزار شد، حسینیه‌ای که فضای زیبای آن باعث شد تا لحظات ماندگاری در این محفل نورانی ثبت شود و به گفته مسئولان سازمان بهزیستی، همکاری بسیار خوبی در برگزاری هرچه بهتر این محفل داشته‌اند.

گزارش تصویری این محفل اینجا مشاهده شود.

انتهای پیام 

captcha