هراس امریکا از مانور رسانه‌ای ــ دیپلماتیک ظریف در نیویورک
کد خبر: 3827793
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حقیقت‌پور بیان کرد:

هراس امریکا از مانور رسانه‌ای ــ دیپلماتیک ظریف در نیویورک

گروه سیاسی ــ مشاور رئیس مجلس درباره محدویت‌های اعمال‌شده از سوی دولت امریکا بر وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به نیویورک گفت: این اقدام امریکایی‌ها نشانه هراس آن‌ها از مانور رسانه‌ای و دیپلماتیک وزیر امور خارجه کشورمان و اثرگذاری روشنگری‌های وی بر افکار عمومی و دست خالی امریکایی‌ها در این زمینه است.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره محدودیت‌های ایجادشده برای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد از سوی دولت امریکا گفت: امریکایی‌ها به اثرگذاری گفت‌وگوهای رسانه‌ای آقای ظریف پی برده‌اند، زیرا وزیر خارجه کشورمان در مقایسه با مقامات سیاست خارجی امریکا از نظر دانش سیاسی و حقوق بین‌الملل در تراز بالاتری قرار دارد.

اثرگذاری گفت‌وگوهای رسانه‌ای ظریف بر افکار عمومی

وی ادامه داد: مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، رئیس یک مجموعه اطلاعاتی و جاسوسی بوده که هنرش گرفتن دزدانه خبر و اطلاعات از کشورها و بهره‌برداری از آن‌هاست. این چنین فردی با شخص آگاه و آکادمیکی مانند آقای ظریف زمین تا آسمان تفاوت دارد. در واقع این اقدام امریکایی‌ها نشانه هراس آ‌ن‌ها از مانور رسانه‌ای و دیپلماتیک وزیر امور خارجه کشورمان و اثرگذاری روشنگری‌های وی بر افکار عمومی و دست خالی امریکایی‌ها در این زمینه است.

حقیقت‌پور افزود: البته در اینجا نمی‌توان به ضعف مدیریت اجرایی سازمان ملل متحد در قبال این اقدام امریکایی‌ها اشاره نکرد و حقیقتا باید گفت خاک بر سازمان مللی که ذلیلانه باید اجلاسی را در کشوری برگزار کند که مسئولانش با زورگویی چنین محدودیت‌هایی را برای مقام رسمی یک کشور قائل می‌شوند و آن‌ها هم هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

مشاور رئیس مجلس بیان کرد: تا زمانی که مقر سازمان ملل در نیویورک است هیچ امیدی به کارامدی و اثرگذاری این نهاد بین‌المللی وجود ندارد. چنین سازمان مللی باید با آهنگ امریکا برقصد، بخوابد و از او تمکین کند. در واقع این مصیبت عظما برای سازمان به ظاهر مللی است که باید تحت سیطره امریکا از حقوق ملت‌ها و دولت‌های مستقل دفاع کند.

ایران در کاهش تعهدات برجامی جدی است

حقیقت‌پور درباره کاهش مرحله به مرحله تعهدات برجامی ایران و بی‌تأثیر بودن این‌گونه فشارها بر تصمیم جمهوری اسلامی ایران گفت: این مسیر قطعاً باید از سوی ایران ادامه پیدا کند زیرا اصل تأمین منافع ملی است. جمهوری اسلامی ایران صادقانه به تعهدات خود در توافق برجام عمل کرد اما طرف‌های مقابل از برجام خارج شدند یا مانند اروپایی‌ها فقط در حرف پایبندی خود را به برجام اعلام کردند، اما در عمل هیچ اقدامی در راستای عمل به تعهدات خود و تأمین منافع ایران نکردند.

وی تأکید کرد: با ادامه این روند از طرف اروپایی‌ها آن‌ها باید منتظر گام‌های بعدی جمهوری اسلامی‌ باشند که محکم‌تر برداشته خواهد شود تا از این طریق منافع ملی کشور بهتر تأمین شود.

انتهای پیام

captcha