انتشار فراخوان حضور نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد
کد خبر: 3827827
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

انتشار فراخوان حضور نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد

گروه ادب ـ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، فراخوان چگونگی حضور نشر ایران در هفتاد و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را منتشر شد.

انتشار فراخوان حضور نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در فراخوان حضور ناشران در هفتاد و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آمده است؛ اتحادیه با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با هدف بسترسازی حضور نشر ایران در عرصه بین‌المللی، آثار ایرانی را در نمایشگاه یادشده عرضه خواهد کرد.

این آثار باید دارای شرایطی باشد، از جمله اینکه؛ آثار ارائه شده تألیفی و قابل عرضه در بازار‌های بین‌المللی باشد، به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشد، حوزه‌های ادبیات، تاریخ، ایرانشناسی و هنر در اولویت قرار دارند، اولویت با آثار منتشر شده در پنج سال اخیر است، کتاب‌هایی که از فارسی به زبان‌های خارجی ترجمه شده یا دو زبانه باشند، در اولویت بوده و ارسال چکیده‌ای به زبان فارسی (برای هر کتاب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه) الزامی است و توصیه می‌شود در صورت امکان چکیده‌ای به زبان انگلیسی به همراه چکیده فارسی آن ارسال شود.

همچنین در بخش مقررات و نحوه ثبت‌نام آمده است: همزمان با ثبت‌نام باید کتاب‌های مورد نظر، با پست پیشتاز به دبیرخانه غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت مستقر در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، کوی مهر، پلاک ۶ ارسال شود.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند با شماره تلفن‌های ۶۶۱۷۶۴۸۵- ۶۶۱۷۴۰۱۸- ۶۶۱۷۶۸۱۰ (گودرزی) تماس بگیرند.

در این زمینه ناشران باید فرم ثبت‌نام را از کانال تلگرام دریافت و تکمیل کرده و به ایمیل info@nasheran.org ارسال کنند، با توجه به اولویت‌های یادشده، از هر ناشر حداکثر ۷ عنوان کتاب انتخاب خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود همکاران ناشر کتاب‌های خود را براساس اولویت ارسال کنند. همچنین کتاب‌های ارسالی باید بدون نقص چاپ و صحافی باشند، دقیق بودن اطلاعات ارسالی، به ویژه چکیده فارسی، در انتخاب کتاب مؤثر است.

در بخش دیگر این فراخوان آمده است؛ کتاب‌های ارسالی به نمایشگاه فرانکفورت بازگردانده نخواهند شد، پیگیری عدم وصول کتاب‌ها از طریق پست به عهده فرستنده کتاب خواهد بود و مهلت ثبت‌نام و وصول کتاب‌ها حداکثر تا ۲۵ مرداد سال جاری است. همچنین اگر تعداد قابل عرضه ناشر به چهل عنوان برسد، بر حسب تقاضای ناشر، اتحادیه با هماهنگی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی نسبت به تخصیص استند اقدام خواهد کرد.

یادآور می‌شود؛ هفتاد و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت (۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹، مطابق ۲۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha