مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نیروهای مسلح آغاز شد
کد خبر: 3828424
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نیروهای مسلح آغاز شد

گروه مسابقات ــ مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های نیروهای مسلح از امروز، 29 تیرماه به میزبانی وزارت دفاع آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش خواهران شاغل و خانواده کارکنان(همسران در دومین مرحله و بخش فرزندان برای نخستین بار) از امروز، 29 تا 31 تیرماه به میزبانی وزارت دفاع و همزمان در سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع دفاع و سازمان توسعه منابع انرژی در حال برگزاری است.

این مسابقات با رقابت 420 شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ اجزاء ۳، ۵، ۱۰، 15، ۲۰ و کل قرآن ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر، همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ویژه فرزندان پسر، همچنین رشته درک مفاهیم و نکات تفسیری برای تمامی گروه‌ها برپا خواهد شد.

در آغاز این مسابقات، امیردریادار امیر رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مفتخریم که میزبان فرزندان و خانواده‌های نیروهای مسلح هستیم.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی تا آنجا که در توان دارد از فعالیت‌های قرآنی با افتخار حمایت و پشتیبانی کرده؛ چراکه هر آنچه این کشور و این انقلاب دارد از آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) است. قرآن، مایه سلامت فکری و جسم و جان خانواده و کارکنان نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح را در برابر هرگونه آسیب بیمه می‌کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی، پیشرفت‌های دفاعی کشور را نتیجه پیروی از قرآن دانست و افزود: پیشرفت‌هایی که امروز به دست آمده، همه نتیجه پیروی از قرآن و اسلام است. با برگزاری و گسترش محافل قرآنی در وزارت دفاع به دنبال نهادینه‌سازی اخلاق معنوی و پایدار در بدنه صنعت دفاعی هستیم.

وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را تأسی جستن از قرآن دانست و تصریح کرد: شگفتی پایداری ایران اسلامی در آوردگاه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس ریشه در تأسی به قرآن و عمل رزمندگان به قرآن بود. ساخت سلاح‌های دفاعی کشور نیز نتیجه استعانت از قرآن و ثمره خون شهدای صنعت دفاعی است و امروز نیز برای ادامه این مسیر غرورآفرین به دنبال توسعه این راه معنوی هستیم.

این مسابقات با رقابت 420 شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ اجزاء ۳، ۵، ۱۰، 15، ۲۰ و کل قرآن ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر، همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ویژه فرزندان پسر، همچنین رشته درک مفاهیم و نکات تفسیری برای تمامی گروه‌ها برپا خواهد شد

سپس حجت‌الاسلام قهرمانی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی سازمان صنایع دریایی نیز طی سخنانی گفت: قرآن، سپری در برابر هجمه فرهنگی غرب و شرق است. قرآن می‌تواند در همه عرصه‌ها موجب پیشرفت و شکوفایی توانمندی‌های کشور شود. قرآن، رمز پیروزی و موفقیت ما در چهل‌سال گذشته بوده و اگر خانواده‌ها و کارکنان نیروهای مسلح بر اهمیت قرآن بیش از پیش تاکید داشته باشند، قطعاً به پیشرفت‌های بسیاری دست می‌یابیم.

وی افزود: سازمان صنایع دریایی در گسترش فرهنگ قرآنی، تاکنون فعالیت‌های فراوانی داشته و مدارس قرآنی بسیاری را از جمله در بندرعباس و دیگر شهرها راه‌اندازی کرده است. آینده روشنی در انتظار ملت شریف ایران است و در این مسیر پربرکت و نورانی، قرآن، همواره چراغ راه ما بوده است.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه این مسابقات، دوشنبه، 31 تیرماه به میزبانی وزارت دفاع برگزار خواهد شد.

همچنین سی‌ودومین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش کارکنان پایور و وظیفه طی بازه زمانی اول تا سوم مردادماه به میزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. این مسابقات دو سال یک‌بار برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha