پاکستان دخالت در حملات تروریستی افغانستان را رد کرد
کد خبر: 3828517
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

پاکستان دخالت در حملات تروریستی افغانستان را رد کرد

گروه بین‌الملل ــ دولت پاکستان اتهام دخالت در حملات تروریستی را که اخیراً در افغانستان روی داده است، رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ روز جمعه، 28 تیر(19 جولای) بر اثر انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل دانشگاه کابل، 8 نفر کشته و 33 نفر نیز زخمی شدند. عصر پنجشنبه،‌ 27 تیر (18 جولای) نیز یک بمب در نزدیکی‌  ورودی ساختمان فرماندهی پلیس قندهار منفجر شد که بر اثر آن، 12 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

ریاست امنیت ملی افغانستان در این باره با صدور اطلاعیه‌ای، پاکستان را به دست‌داشتن در حمله خونین روز گذشته طالبان در قندهار و هدایت‌ این عملیات از داخل خاک این کشور متهم کرد.

ریاست امنیت ملی اعلام کرد که اسنادی قوی در دست دارد که نشان می‌دهد حمله تروریستی به فرماندهی پلیس قندهار از پاکستان هدایت و رهبری شده است. این نهاد همچنین یک نوار صوتی را منتشر کرده است که مهاجمان در آن با شخصی به نام «ملاآغا» که در شهر «چمن» پاکستان ساکن است، گفت‌وگو کرده‌اند.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام‌آباد هرگونه طرح اتهام از سوی مجامع عمومی مبنی بر دخالت در حملات تروریستی در افغانستان را مغایر با روح همکاری و توافق میان سران دو کشور می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: این اتهامات فقط باعث خدشه‌دار شدن درک رهبران دو کشور از اوضاع و مناسبات دو سویه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha