کمترین میزان خرید وزارت ارشاد به گروه دین اختصاص یافت
کد خبر: 3828789
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

کمترین میزان خرید وزارت ارشاد به گروه دین اختصاص یافت

گروه ادب ــ براساس گزارش منتشرشده هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد، کمترین میزان خرید این هیئت به کتاب‌های گروه دین اختصاص یافته است.

کمترین میزان خرید وزارت ارشاد به گروه دین اختصاص یافتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت انتخاب و خرید کتاب در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌ها، گزارشی از روند فعالیت خود در سال ۱۳۹۷ منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در سال ۱۳۹۷ از بین کتاب‌‎های ارائه شده به این هیئت تعداد ۷ هزار و ۹۵۷ عنوان کتاب در یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۴۵ نسخه با مبلغ کل پشت جلد ۲۷۲ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۰ ریال برای خرید تصویب شده است.

از بین این تعداد کتاب ۱۵۰۱ عنوان کتاب با موضوع دین، ۲۶۰۵ عنوان کتاب در موضوع علوم اجتماعی، انسانی و دانش عمومی، ۱۶۳۶ عنوان با موضوع کودک و نوجوان و ۲۲۱۵ عنوان کتاب با موضوع هنر و ادبیات بوده‌اند.

آمار درصدی کتاب‌های خریداری شده در سال ۱۳۹۷ به تفکیک گروه نیز از این قرار است: ۱۸ درصد در گروه دین (مسائل فقهی، تاریخ اسلام و دین، معرفت‌شناسی دینی، تفسیر، اهل‌بیت، اخلاق)، ۲۴ درصد در گروه هنر و ادبیات (داستان، شعر، سینما، نمایش، هنر‌های تجسمی، رسانه، زبان‌شناسی و پژوهش‌های مربوط)، ۲۵ درصد در گروه کودک و نوجوان، و ۳۳ درصد در گروه علوم اجتماعی، انسانی و دانش عمومی (تاریخ، سیاست، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، حقوق، فلسفه، جغرافیا، اقتصاد، مدیریت، دانش‌نامه‌ها، فرهنگ‌نامه‌ها، دایره‌المعارف‌های عمومی، ورزش، میراث‌های فرهنگی، ایران‌شناسی، و...) است.

بر اساس اعلام هیئت انتخاب و خرید کتاب تفکیک‌های موضوعی فوق برای تخصصی‌تر شدن روند بررسی و اعمال دقت بیشتر در فرایند انتخاب کتاب درنظر گرفته شده‌اند و بسیاری از عناوین، با یکدیگر هم‌پوشانی موضوعی دارند و واجد مرز‌های مشترک هستند.

انتهای پیام

captcha