مسابقات بهترین معیار سنجش آمادگی شرکت‌کنندگان است
کد خبر: 3828821
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
رتبه نخست قرائت تحقیق بانوان:

مسابقات بهترین معیار سنجش آمادگی شرکت‌کنندگان است

کانون خبرنگاران نبأ ــ رتبه نخست رشته قرائت تحقیق در بخش بانوان چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن استانی در خراسان رضوی، حضور در رقابت‌ها را بهترین معیار برای سنجش سطح آمادگی شرکت‌کنندگان دانست.

زینب ضیاء‌دوست، نفر برتر استانی در رشته قرائت تحقیق، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در حاشیه چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی، بیان کرد: حضور در مسابقات بهترین معیار برای سنجش سطح آمادگی قاریان و حافظان است.

وی تصریح کرد: حضور در مسابقات، سنگ محکی برای میزان تسلط شرکت‌کنندگان است و اگر اجرای متسابق منجر به کسب رتبه نشد، نباید باعث ناامیدی او شود.

این بانوی قاری 21 ساله از شهرستان سبزوار که دارای تحصیلات کارشناسی مهندسی محیط زیست است، به نقش قرآن در زندگی خود اشاره و بیان کرد: می‌خواهم زندگی قرآنی داشته باشم و در همه امور مثل اخلاق، آموزش، تحصیلات دانشگاهی و حتی ازدواج ملاک‌های قرآنی را رعایت کنم؛ چنانکه در هر مقطعی از زندگی که به مشکل برخوردم از قرآن و آیات نورانی آن مدد گرفته‌ام.

رتبه برتر کشوری قرائت دانشجویی در سال 97 با اشاره به سطحی کیفی مسابقات گفت: رقبا با هم تفاوت سنی زیادی نداشتند و این امر به نظر من نکته مثبتی است و همچنین مکان مسابقات نیز به دلیل هم‌جواری با هم حرم مطهر امام رضا(ع) بسیار عالی بود.

ضیاء‌دوست که مدت 10 سال در مسابقات قرآنی شرکت دارد، در مورد برگزاری آزمون الکترونیک این دوره رقابت‌ها گفت: برگزاری این آزمون باعث می‌شود قاریان با معنا، مفهوم و تفسیر قرآن بیشتر آشنا شوند.

این قاری برتر استانی که رتبه اول کشوری در رشته حفظ سال 94 را نیز در کارنامه افتخارات خود دارد، بیان کرد: از 7 سالگی به فعالیت‌های قرآنی وارد شدم و اکنون نیز مربی کلاس‌های صوت، لحن و تجدید در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هستم. به کسانی که دوست دارند وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی شوند، توصیه می‌کنم در وهله نخست مستمع و شنونده‌ اجراها در مسابقات قرآنی باشند تا لذت حضور در این فضای معنوی را از نزدیک بچشند و همچنین روزانه حتماً قرآن بخوانند.

یادآور می‌شود، چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در بخش خواهران ۲۸ تیرماه با حضور ۱۷۱ نفر در رشته‌های مختلف آغاز به کار کرد و امروز، یکشنبه، ۳۰ تیرماه ۶۹ نفر در رشته‌های ۱۰ و ۵ جزء با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این دوره از مسابقات را ۱۴ داور قضاوت می‌کنند. ۳۵۲ منتخب قرآنی در دو بخش برادران و خواهران از ۲۶ الی ۳۰ تیرماه در چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کرده‌اند و محل برگزاری رقابت‌ها در حسینیه عبدالله بن‌حسن مشهد است.

اعظم دوست‌حصار 

انتهای پیام

captcha