دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی اولویت اول باشد
کد خبر: 3829854
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳

دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی اولویت اول باشد

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی در اولویت باشد، گفت: هرچند در شرایط کنونی مسائل دیگری مانند اقتصادی هم جزء اولویت‌هاست اما هیچ کدام به اندازه مشکلات فرهنگی نمی‌تواند به نظام ضربه وارد کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، عصر امروز دوم مرداد در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه هر تلاشی در راستای ارتقای فکر و فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی صورت بگیرد جهاد است، گفت: امروز ما در مقطعی قرار داریم که اگر نسبت به این جهاد غفلت کنیم جفای بزرگی در حق شهدا کرده‌ایم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت شهید قربانعلی امیدی در روزهای گذشته، شهادت وی را موجب فعال شدن و به خط کردن مردم و مسئولین استان خواند و افزود: تشییع و گرامیداشت پرشور شهدا ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد اما آنچه که اهمیت والاتری دارد راه و فکر و سیر و سلوک شهداست.
حجت‌الاسلام نکونام بقای نظام جمهوری اسلامی را مهم‌ترین دغدغه شهدا برشمرد و اظهار کرد: این نظام منتسب به اسلام است و از اسلام نشئت گرفته و به برکت همین نظام اسلام و تشیع در سراسر دنیا تقویت یافته است لذا وظیفه اسلامی ما حفاظت از ارزش‌های انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه شواهد حاکی از ماندگاری انقلاب اسلامی است و انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد، تصریح کرد: انقلاب تنها با فعالیت‌های مسئولین پیش نمی‌رود هرچند که باید حضور جدی در همه عرصه‌ها داشت اما دست تجلی و اراده پروردگار این انقلاب را نگه داشته است.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه باید دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی در اولویت باشد، اضافه کرد: هرچند در شرایط کنونی مسائل دیگری مانند اقتصادی هم جزء اولویت‌هاست اما هیچ کدام به اندازه مشکلات فرهنگی نمی‌تواند به نظام ضربه وارد کند.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه برخی‌ها می‌اندیشند با ولنگاری و آزادی‌های بی‌قید و شرط می توان نظام را پیش برد و مردم را حامی خود نگه داشت، ادامه داد: ولنگاری نظام را از درون می‌پوساند و حیات نظام به وجود اسلام در آن است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بی‌بند و باری و لاابالی‌گری در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: نباید برای تحقق خواسته تعدادی افراد بیمار جامعه را بی‌بند و بار کنیم در حالی که می توان در محیط‌های مختلف فضای شاد ایجاد کرد هرچند برخی‌ها به دنبال سهل انگاری هستند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه بر ضرورت دانش بنیان کردن اقتصاد تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در غالب شدن گفتمان اقتصاد دانش بنیان نقش اساسی و کلیدی داشته باشند و در این راستا ارائه برنامه کنند.
انتهای پیام

captcha