استقبال مسلمانان جهان از کمپین تحریم حج
کد خبر: 3830438
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

استقبال مسلمانان جهان از کمپین تحریم حج

گروه بین‌الملل ــ مسلمانان جهان با انتقاد از جنگ‌افروزی عربستان در یمن و کشتار هزاران غیرنظامی بی‌گناه، خواستار تحریم سفر حج هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اس بی اس؛ برآورد می‌شود حدود دو میلیون مسلمان در مراسم حج امسال شرکت کنند، اما هر روز تعداد مسلمانانی که به خاطر مخالفت با جنگ‌افروزی عربستان و کشتار غیرنظامیان یمنی خواستار تحریم سفر به عربستان برای حج هستند بیشتر می‌شود.

«فراز رحمان» فیلم‌ساز مقیم سیدنی اعتقاد دارد که رفتن به حج در شرایط کنونی از نظر اخلاقی درست نیست.
 
وی تأکید کرد: رفتن به حج یعنی کمک مالی به رژیم سعودی که هم‌اکنون در حال کشتار جمعی مسلمانان یمنی است و این امر با هدف اولیه حج مغایرت دارد.

رحمان در ادامه افزود: اکنون رهبران برجسته دینی خواستار تحریم حج هستند. امیدوارم این امر موجب شود تا دیگر رهبران دینی نیز چنین فراخوانی دهند.

یک مسلمان دیگر مقیم ملبورن استرالیا، که خواست هویتش فاش نشود، گفت: برای مسلمانان جهان چاره دیگری نمانده جز اینکه عربستان سعودی را تحریم کنند و به مقامات عربستان این پیام را بفرستند که این جنون (جنگ در یمن) باید پایان یابد.

انی زونولد (Ani Zonneveld)، رئیس سازمان مسلمانان در خدمت ارزش‌های پیشرو، که مقر آن در آمریکاست نیز گفت: حج برای مسلمانان به معنای تصفیه روح و ارتباط با خداست، اما در شرایط کنونی رفتن به حج به معنای حمایت از رژیم سرکوبگر عربستان است که عامل قحطی در یمن شمرده می‌شود.
 
«عادل سلمان»، معاون شورای اسلامی ویکتوریای استرالیا، گفت: با آنکه از این تحریم حمایت نمی‌کند اما درک می‌کند که چرا بسیاری از مسلمانان جهان خواستار تحریم عربستان هستند. قابل درک است که سایرین عربستان را مسئول جنایات در یمن و عامل درد و رنج مردم این کشور می‌دانند.
 
 انتهای پیام
captcha