سرکرده‌ داعش در موصل بازداشت شد
کد خبر: 3831966
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

سرکرده‌ داعش در موصل بازداشت شد

گروه بین‌الملل ـ وزارت دفاع عراق از بازداشت معاون یکی از والیان گروه تروریستی داعش در شهر «موصل» عراق خبر داد.

به‌ گزارش ایکنا به‌ نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»؛ وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای که از سوی اداره اطلاعات نظامی وابسته به این وزارت‌خانه منتشرشد، تأکید کرد: در عملیاتی که بر اساس اطلاعات دقیق و پیگیری‌های مداوم انجام شد، نیروهای اداره اطلاعات نظامی عراق توانستند با همکاری لشکر 20 و تیپ پیاده‌نظام 60، یکی از تروریست‌های داعشی را در «مجمع الحمدانیه» واقع در غرب موصل دستگیر کنند.
 
در این بیانیه آمده‌ است: «ابوعبدالله الجنابی»، تروریست دستگیر شده پیش از این معاون والی «الجزیره» واقع در استان «صلاح‌الدین» بود و در شماری از عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی این کشور مشارکت داشت. بر اساس ماده 4 حکم دستگیری تروریست‌ها، الجنابی نیز در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته بود.
 
با وجود اعلام رسمی عراق در سال 2017 میلادی مبنی بر شکست گروه تروریستی داعش در عراق، فرماندهان نظامی این کشور تأکید دارند که این گروه تروریستی هنوز هم هسته‌های خفته‌ای دارد که به صورت فردی در مناطق آزادشده عراق عملیات تروریستی انجام می‌دهند.
 
گروه تروریستی داعش اخیراً حملاتی علیه مواضع امنیتی و نظامی عراق به‌ویژه در مناطق محدود بین استان‌های دیالی (شرق عراق)، صلاح الدین و کرکوک (شمال عراق) انجام داده‌ است.
 
انتهای پیام
captcha